در کشور کانادا تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را دانشگاه‌های دولتی و تعداد کمی از آنها را دانشگاه‌های خصوصی تشکیل می‌دهند. دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان اعتبار بسیار بالایی دارند و ارزش علمی آنها بسیار زیاد است. همین موضوع سبب می‌شود همۀ افراد تمایل به دریافت پذیرش و بورسیه از دانشگاه‌های کشور کانادا داشته باشند.

یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا «دانشگاه مک گیل» است. این دانشگاه توانسته است برای چند سال جزء برترین دانشگاه‌های کشور کانادا شمرده شود. تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و فارغ التحصیلان این دانشگاه جایزه‌ها و افتخارات مختلفی مثل جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند.

دومین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه تورنتو» است. این دانشگاه نه تنها در سطح کشور کانادا بلکه در سطح جهان نیز دارای رتبه عالی است. دانشگاه تورنتو در شهر بزرگ تورنتو قرار دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته کمک زیادی به سیاست و اقتصاد کشور کانادا کرده‌‌اند.

سومین دانشگاه برتر کانادا «دانشگاه بریتیش کلمبیا» نام دارد که تعداد دانشجویان آن حتی از دانشگاه مک گیل نیز بیشتر است. بعد از دانشگاه تورنتو دانشگاه کلمبیا در سطح جهان جزء بهترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آید. دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهرهای ونکوور و کلونا وجود دارد.

چهارمین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه آلبرتا» است. در سطح جهانی دانشگاه آلبرتا رتبه ۹۰ را به دست آورده است و در شهر ادمونتون قرار دارد. سطح علمی در این دانشگاه بسیار بالاست و امکانات زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه مونترال» است. رتبۀ این دانشگاه در سطح جهان مناسب و نزدیک به ۱۰۰ است. تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و اساتید دانشگاه از بار علمی بسیار زیادی بهره‌مند هستند.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دیگری دربارۀ دانشگاه‌های کشور کانادا و نحوۀ مهاجرت و دریافت بورسیه از این کشور مطلع شوید، می‌توانید به وبسایت ایران توکا مراجعه کنید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.