دانشگاه های نیوزیلند از سیستم تضمین کیفیت برخوردار هستند. اما این سیستم به چه معناست؟ یعنی دانشگاه های نیوزیلند دارای سیستم آموزشی چند لایه هستند که سطح بالای برنامه‌ها، آموزش و یادگیری را تضمین می‌کنند. دلیل اصلی این که ۹۳ درصد دانشجویان بین‌المللی، مشغول تحصیل در نیوزیلند هستند اعتبار بسیار زیاد دانشگاه‌های این کشور است.

هفت مورد از هشت دانشگاه های نیوزیلند دانشگاه‌های جامعی هستند که طیف گسترده‌ای از رشته‌ها از جمله هنر، علوم، تجارت، مهندسی و علوم بهداشتی را ارائه می دهند. در ادامه به معرفی همه دانشگاه‌های دولتی کشور زیبای نیوزیلند می‌پردازیم.

دانشگاه فناوری آکلند

دانشگاه فناوری آکلند (Auckland University of Technology) در سال ۲۰۰۰ تاسیس شد و از نظر تعداد دانشجویان ثبت‌نامی، با ثبت‌نام ۲۹۱۰۰ دانشجو در سه پردیس دانشگاهی سومین دانشگاه بزرگ نیوزیلند به شمار می‌رود. این دانشگاه دارای پنج دانشکده و سه مکان تخصصی دیگر از جمله مرکز سلامت و ورزش آکلند، رصدخانه رادیویی وارک‌ورث (Warkworth) و مرکز آموزش پناهندگان دانشگاه فناوری آکلند است.

دانشگاه آکلند

دانشگاه آکلند یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی مستقر در شهر آکلند بوده که بزرگترین و جامع ترین دانشگاه با بالاترین رتبه در نیوزیلند است. همچنین این دانشگاه دائما در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی قرار می گیرد. دانشگاه آکلند بزرگترین دانشگاه نیوزیلند از نظر ثبت نام بوده که میزبان حدود ۴۰۰۰۰ دانشجو در پنج پردیس آکلند است. همین‌طور این دانشگاه هشت دانشکده، از جمله یک دانشکده حقوق و همچنین سه موسسه تحقیقاتی را در بر می‌گیرد.

 

دانشگاه لینکولن

دانشگاه لینکلن (Lincoln University) در سال ۱۸۷۸ تاسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه کشاورزی در نیم‌کره جنوبی زمین به شمار می‌رود. این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های دولتی نیوزیلند دارای کمترین میزان ثبت‌نام بوده و یکی از  اعضای یورولیگ در حوزه علوم زیستی است. در سال ۲۰۱۸، دانشگاه لینکلن ۱۳۶۹ دانشجوی بین المللی از ۷۵ کشور داشت و یکی از مقاصد دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند است.

دانشگاه های نیوزیلند؛ فرصتی بزرگ برای ساختن آینده‌ای روشن

دانشگاه مسی

دانشگاه مسی (Massey University) در شهر پالمرستون نیوزیلند بوده که پردیس‌های مهمی در ولینگتون و آلبانی دارد. دانشگاه مسی دارای تقریباً ۳۰۸۸۳ دانشجو بوده که ۱۳۷۹۶ نفرشان دانشجویان آموزش مجازی هستند. بدون در نظر گرفتن دانشجویان بین المللی، دانشگاه مسی دومین دانشگاه بزرگ نیوزیلند به شمار می‌رود. بیشتر از ۳۰۰۰ دانشجوی بین المللی از بیش از ۱۰۰ کشور در این دانشگاه مشغول تحصیل در نیوزیلند هستند.

دانشگاه کانتربری

دانشگاه کانتربری (Cunterburry University) در سال ۱۸۷۳ در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند تاسیس شد. این دانشگاه دارای شش دانشکده بوده و هرکدام از این دانشکده‌ها در تمامی مقاطع، رشته‌های تحصیلی زیادی را ارائه می‌دهند.

این دانشکده‌ها عبارتند از: دانشکده مهندسی، دانشکده هنر، دانشکده تجارت و بازرگانی، دانشکده علوم، دانشکده حقوق و دانشکده آموزگاری. همچنین این دانشگاه دارای ۲۲۰۰۰ دانشجو است که ۱۹۰۰۰ هزار نفر از آن‌ها دانشجویان بومی و ۳۰۰۰ نفر دانشجویان بین‌المللی بوده که مشغول تحصیل در نیوزیلند هستند. این دانشگاه دولتی نیوزیلند نیز جزو مقاصد دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند است.