x تبلیغات
مهاجرت تحصیلی

انواع ویزای کانادا

 کانادا یکی از وسیع ترین، ثروتمندترین و امن ترین کشورای دنیاست ولی با این وجود جزو کشورهای کم جمعیت محسوب میشه. مردمش فرهنگ های مختلفی دارن و زبان رسمیشون فرانسوی و انگلیسی هست. به دلیل این که جمعیت کمی داره پس نیروی کار این کشور کمه و برای جبران این کمبود به مهاجران نیاز داره. هر فردی که می خواد آینده ی زندگی خودشو تو یه کشور دیگه بسازه، حتما به کانادا فکر میکنه. چون از نظر رفاهی و امنیت از بهترین کشورهاست. گرفتن ویزای کانادا پروسه نسبتا سخت و طولانی داره بهتره که قبلش کلی تحقیق کنین. حالا سؤال پیش میاد که خود ویزا یعنی چی؟ در واقع ویزا یه مهریه که رو پاسپورت میزنن و توسط اون اجازه ورود به اون کشور داده میشه. بسته به نوع ویزای گرفته شده، افراد میتونن اقامت دائم یا موقت داشته باشن. ویزاها در کل به دو نوع دائم و موقت تقسیم میشن. یکی از بهترین ویزاها، ویزای تحصیلی کانادا هست. تو این چند سال اخیر خیلی از افراد واجد شرایط با این روش رفتن کانادا و بعد فارغ التحصیلی اقامت دائم گرفتن. اگه فوق لیسانستونو گرفتین و 5 سال سابقه کار دارین و سنتون زیر 35 ساله میتونین رو ویزای اسکیل ورکر حساب باز کنین. کسایی که میخوان واسه گردش برن کانادا باید ویزای توریستی بگیرن. یکی دیگه از ویزاها ویزای ازدواجه که البته شرایط گرفتن این ویزا اخیرا خیلی سخت شده و اگه کسی فقط واسه مهاجرت بخواد ازدواج کنه، شرایط سختی پیش رو داره. یه ویزا هست که مخصوص مامان بزرگا و بابا بزرگایی که میخوان نوه شونو تو کشور کانادا به مدت نسبت زیادی ببینن که بهش میگن سوپر ویزا. اگه فرد مهاجر سرمایه کافی داشته باشه، میتونه ویزای سرمایه گذاری کسب کنه. افراد بارداری که میخوان فرزندشونو کانادا به دنیا بیارن، ویزای تولد فرزند میتونن بگیرن که فرزندشون شهروند اونجا محسوب میشه. این روش اخیرا بین سلبریتی هامون خیلی رواج داشته. اگه بتونین یه شرکت معتبر کانادارو قانع کنید که توانایی های عالی در زمینه ی فنی و تخصصی دارید و شرکت مورد نظر واسه جذب شما اقدام کنه میتونین ویزای جاب آفر بگیرین که بسته به شغلتون اقامت دائم یا موقت میگیرین. اینجا به چند نمونه از ویزاهای کانادا اشاره کردیم. هر فردی با اهداف و شرایطی که داره میتونه یکی از این راه ها رو انتخاب کنه واسه این که بدونین کدوم واسه شما مناسبه و چه مدارکیو باید تهیه کنین، به وبسایت ایران توکا یه سر بزنید اونجا کلی مطالب آموزشی تو این زمینه واستون گذاشتیم.

کمک هزینه تحصیل در کانادا

 یکی از راه‌هایی که دانشجویان بین‌المللی‌ می‌‌‌‌توانند برای صرفه‌جویی در هزینه تحصیل در کانادا از آن بهره‌مند شوند، استفاده از کمک هزینه تحصیل در کانادا است که در قالب بورسیه تحصیلی به دانشجویان اعطا‌ می‌‌‌‌شود.برخی از این کمک‌هزینه‌ها ‌علاوه بر اینکه شهریه دانشگاهی را پوشش‌ می‌‌‌‌دهند، سایر هزینه‌های ‌‌لازم برای تحصیل در کانادا را نیز شامل‌ می‌‌‌‌شوند که به‌اصطلاح Full Fund نامیده‌ می‌‌‌‌شوند. این کمک‌هزینه‌ها ‌در تمامی مقاطع تحصیلی اعطا‌ می‌‌‌‌شوند.

هریک از دانشگاه‌های ‌‌کانادا دارای بورسیه‌های ‌‌تحصیلی با شرایط خاص خود هستند. همچنین نکته قابل‌توجه در این مورد این است که باید درخواست خود را به‌موقع ارسال کنید؛ چراکه این کمک‌هزینه‌های ‌‌در زمان محدودی اعطا‌ می‌‌‌‌شوند و متقاضیان زیادی برای دریافت آن‌ها ‌اقدام‌ می‌‌‌‌کنند که هم شامل دانشجویان بومی‌ می‌‌‌‌شود و هم دانشجویان بین‌المللی.

کانادا یک مقصد مهاجرتی جذاب با هزینه تحصیلی معقول

 

تحصیل در کانادا در سال‌های ‌‌اخیر طرفداران زیادی در میان ایرانیان پیدا کرده است. متقاضیان تحصیل در کانادا اغلب قصد دارند با تحصیل در این کشور، از فرصت‌های ‌‌فراوان شغلی پیش روی خود بهره‌مند شوند. دانشگاه‌های ‌‌کانادا هریک شهریه متفاوتی دارند که عوامل مختلفی در تعیین مقدار شهریه دریافتی این دانشگاه‌ها ‌تاثیرگذار است. از جمله این عوامل می‌‌‌‌توان به رشته و مقطع تحصیلی اشاره کرد. هزینه تحصیل در کانادا نسبت به دیگر کشورهای توسعه‌یافته مانند انگلیس پایین‌تر است. ازاین‌رو در حال حاضر این کشور به‌عنوان یکی از مقصدهای جذاب مهاجرتی در سطح جهان شناخته‌ می‌‌‌‌شود.

آزمون PTE

 در مسیر مهاجرت تحصیلی حتما با دانشگاه هایی مواجه شدید که از شما مدرکی برای اثبات مهارت هاتون در زبان انگلیسی مثل تافل و آیلتس میخوان. یکی از آزمون های زبان که بعضی از دانشگاه های آمریکا و استرالیا قبولش دارند آزمون pearson test of english، معروف به آزمون PTE هست. این آزمون از طریق کامپیوتر گرفته میشه و هوش مصنوعی به پاسخ های شما نمره میده. آزمون پیرسون شامل سه قسمته؛ بخش اول مهارت، مکالمه و نوشتن شمارو باهم میسنجه، بخش های دوم و سوم هم به ترتیب مهارت های شنیدن و خواندن رو ارزیابی میکنه. برخلاف آزمون های تافل و آیلتس که شما با تک لهجه بریتانیایی یا آمریکایی طرف هستید، در این آزمون ممکنه با طیف لهجه های مختلف سر امتحان مواجه بشید. کل آزمون در یک روز و در مدت زمان سه ساعت برگزار میشه.

نمره آزمون پیرسون هم از 10 تا 90 هست. برای هر بخش از آزمون، با توجه به پاسخ‌ های درست یا غلطی که دادید، نمره‌ ای بین 10 تا 90 در نظر گرفته میشه و در نهایت میانگین شون، نمره نهایی شما رو تشکیل میده.

البته باید بهتون بگیم که آزمون PTE در ایران به دلیل تحریم ها برگزار نمیشه و برای شرکت در این آزمون بایستی در یک کشور دیگه امتحان بدید. هزینه آزمون هم با توجه به کشوری که در اون امتحان میدید بین 150 تا 220 دلار متغیره. بعلاوه اینکه نتیجه آزمون در عرض پنج روز بدستتون میرسه. برخلاف آزمون های تافل و آیلتس، میتونید نتیجه این آزمون رو به تعداد نامحدودی به هر دانشگاهی که میخواید به طور رسمی ارسال کنید. خیلی از افرادی که آزمون پیرسون رو دادن نظرشون اینه که PTE راحت تر از آیلتس و تافله، پس اگه دانشگاه مدنظرتون مدرک این آزمون رو قبول داره، بد نیست که به شرکت در این آزمون فکر کنید.

اگر به فکر مهاجرت تحصیلی هستید وبسایت ایران توکا کلی مطالب مفید و جذاب داره که میتونه در این مسیر کمکتون کنه.

هزینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا و اپلای

 بخشی از هزینه تحصیل در کانادا شامل هزینه ویزای تحصیلی کانادا است که مربوط به مرحله اولیه روند مهاجرت‌ می‌‌‌‌شود. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، نیاز است مجوز تحصیل داشته باشید. هزینه صدور مجوز نیز ۱۵۰ دلار کانادا است. دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا، شامل نامه پذیرش، پاسپورت و گواهی تمکن مالی که شما باید حضوری آن را به اداره مهاجرت کانادا ببرید یا اینکه این مدارک را در سایت اداره مهاجرت بارگذاری کنید.

هزینه اپلای در دانشگاه‌ها ‌و ایالت‌های ‌‌مختلف کانادا با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال در دانشگاه بریتیش کلمبیا، هزینه اپلای برای دانشجویان بین‌المللی ۱۵۰ دلار است. این در حالی است که هزینه اپلای برای دانشجویان بومی به طرز چشمگیری پایین‌تر است و بین ۵۰ تا ۷۰ دلار‌ می‌باشد.

سیستم آموزشی کانادا

 هر استان در کشور کانادا سیستم آموزشی خود را به طور کامل مدیریت می‌کند. استانداردهای سیستم آموزشی در سراسر کشور کانادا یکسان هستند و نحوۀ آموزش نیز در همۀ مناطق مانند یکدیگر است. با این حال ممکن است در برخی جزئیات سیستم آموزشی، تفاوت‌های کوچکی دیده شود. کشور کانادا اهمیت زیادی برای نظام آموزش و پرورش قائل است و بخشی از بودجۀ ملی خود را صرف امور آموزشی می‌کند. می‌توان گفت تمامی محصلان در کشور کانادا از کودکستان تا دبیرستان نوعی کمک هزینۀ تحصیلی دریافت می‌کنند. در کشور کانادا نیز ماه‌های تحصیلی از مهر شروع می‌شود و در خرداد به پایان می‌رسند. مقاطع ابتدایی راهنمایی و دبیرستان سطح بندی مربوط به خود را دارد. به عنوان مثال مقطع ابتدایی ممکن است یک تا هفت سطح باشد یا سطح دبیرستان ممکن است از ۷ تا ۱۱ باشد. دانش‌آموزان در کشور کانادا در حدود ۶ ساعت به مدرسه می‌روند. در کشور کانادا نیز مانند کشور ایران مقطع پیش دبستانی برای همۀ افراد اجباری نیست. اگرچه دانش آموزان پس از اتمام دبیرستان می‌توانند وارد دانشگاه شوند، اما در کشور کانادا بسیاری از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند پس از اتمام دبیرستان وارد دوره‌های موقت و کوتاه کالج‌ها شده و پس از یادگیری مهارت‌های مختلف وارد بازار کار شوند. سطح آموزش در هر مقطع نیز در کشور کانادا بسیار با اهمیت است. به گونه‌ای که  تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی خواستار مهاجرت تحصیلی به دانشگاه‌های این کشور هستند. این کشور دانشگاه‌های بین المللی مختلفی دارد. از ماه مهر تحصیل دانشجویان آغاز می‌شود و تا فروردین و اردیبهشت ادامه پیدا می‌کند. حتی ممکن است که در برخی موارد دانشجویان در تابستان نیز به دانشگاه بروند. بسیاری از رشته‌های دانشگاه‌های این کشور مانند کشور ایران ۲ تا ۴ ساله هستند. بازار کار در کشور کانادا بسیار مناسب است. اطلاعات بیشتر راجع به مهاجرت و تحصیل در کشورهای خارجی از جمله کشور کانادا در وب سایت ایران توکا قابل مشاهده است که شامل اطلاعات جالب و کامل دربارۀ مهاجرت تحصیلی وسیستم آموزشی کانادا می باشد.

شهریه دانشگاه ها در کانادا

 دانشگاه‌های ‌‌کانادا هریک شهریه مختص به خود را دارند که میزان آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که ازجمله آن‌ها ‌رشته و مقطع تحصیلی است که دانشجو در آن تحصیل می‌‌‌‌کند. همچنین میزان شهریه دریافتی از دانشجویان بین‌المللی تقریبا سه برابر دانشجویان بومی کانادا است. شهر محصل تحصیل شما نیز تاثیر بسزایی روی میزان شهریه دانشگاه دارد. برای مثال دانشگاه‌های ‌‌در بین ایالت‌های ‌‌کانادا، شهریه دانشگاه‌های ‌‌نیوفاندلند، شهریه به‌صرفه‌ای دارند؛ درحالی‌که تحصیل در دانشگاه‌های ‌‌ایالت اونتاریو هزینه زیادی روی دست شما خواهد گذاشت.

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

طبق آمار رسمی اعلام‌شده از سوی دولت کانادا، میانگین شهریه دانشگاهی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی 29,714 دلار کانادا در سال است. دراین‌بین رشته‌های ‌‌علوم انسانی جزو ارزان‌ترین رشته‌های ‌‌دانشگاهی به شمار می‌‌‌‌آیند که میانگین شهریه آن‌ها ‌5,542 دلار کانادا است. هزینه تحصیل در کانادا در رشته‌های ‌‌فنی مهندسی و پزشکی بیشتر است. برای مثال برای رشته دندان‌پزشکی 21,717 و رشته پزشکی 14,162 دلار کانادا است.

 

هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا را داشته باشید، شهریه دانشگاهی این مقاطعی کمی پایین‌تر است البته رشته دانشگاهی و دانشگاه محل تحصیل نیز در میزان شهریه پرداختی موثر هستند. میانگین شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی 17,744 دلار کانادا است.

دراین‌بین رشته MBA اجرایی جزو گران‌ترین رشته‌های ‌‌تحصیلی در کانادا به شمار می‌‌‌‌آید که شهریه سالانه آن 56,328 دلار کانادا است. در بین رشته‌های ‌‌دانشگاهی، رشته‌های ‌‌مدیریت، حقوق و دندان‌پزشکی بیشترین شهریه را دارند. البته شهریه بالا نشان‌دهنده کیفیت ایدئال دانشگاه نیست. چراکه بهترین دانشگاه‌های ‌‌کانادا هم شهریه سالانه متوسطی دارند که ازجمله آن‌ها ‌عبارت‌اند از

·         دانشگاه تورنتو: 15,750 تا 57,050 دلار کانادا

·         دانشگاه بریتیش کلمبیا: 1,300 تا 52,300 دلار کانادا

 

·         دانشگاه مک گیل: 2,230 تا 58,300 دلار کانادا

شرایط و مزایای تحصیل در کانادا

 

مزایای تحصیل در کانادا

هرساله هزاران دانشجوی بین‌المللی راهی کشور کانادا می‌‌‌‌شوند تا در دانشگاه‌ها ‌و مراکز معتبر آموزشی این کشور ادامه تحصیل دهند. از جمله دلایل این موضوع می‌‌‌‌توان به کیفیت بالای آموزشی و معتبر بودن مدارک تحصیلی اشاره کرد. در ادامه به بررسی مزایای تحصیل در کانادا می‌‌‌‌پردازیم.  

کیفیت بالای آموزشی

 

کانادا یکی از کشورهای عضو گروه G8، یعنی هشت کشور برتر صنعتی جهان است که 50 درصد از حجم اقتصاد جهانی را شامل می‌‌‌‌شوند. در بین این هشت کشور، کانادا بیشترین بودجه را به بحث آموزش اختصاص داده است که همین موضوع دلیل اصلی کیفیت بالای آموزشی کانادا است. سه دانشگاه مک گیل، تورنتو و بریتیش کلمبیا همواره جزو 50 دانشگاه برتر جهان بوده‌اند. البته دیگر دانشگاه‌های ‌‌این کشور نیز از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردارند که نشان‌دهنده حاکم بودن یک سیستم پیشرفته آموزشی در این کشور است.

مدرک معتبر تحصیلی دانشگاه‌ها ‌و مراکز آموزشی کانادا

از آنجا که اغلب دانشگاه‌های ‌‌کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل مدارک ارائه‌شده دانشگا‌ه‌ها ‌و مراکز آموزشی در این کشور اعتبار بالایی داشته و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی می‌‌‌‌توانند راحت‌تر جذب بازار کار شوند. همچنین مدارک دانشگاه‌های ‌‌کانادا در آمریکا و دیگر کشورها معتبر هستند و تنها نیاز به معادل‌سازی دارند.

 

آداب و رسوم مردم کانادا

 افرادی که متقاضی تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستن باید برای برقراری رابطه با مردم در محل کار و دانشگاه، با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا باشن. یکی از ویژگی های رفتاری مردم کانادا مودب بودن اوناست. این کشور مردمانی بسیار مهربان و با محبت داره و دولت این کشور استقبال خوبی رو از مهاجران میکنه.  دین رسمی مردم کانادا مسیحی هست و مردم این کشور به زبان های انگلیسی و فرانسه صحبت میکنن. مطابق با قانون اساسی، در کانادا ازادی دینی وجود داره. با این حال بیشتر افراد دین مسیحیت رو برای خودشون انتخاب کردن. کانادایی ها معمولا در مناسبت هایی مانند کریسمس و روز تولد به همدیگه هدیه میدن. یکی از هدیه های رایج و بسیار محبوب در کانادا، شربت درخت افراست. همچنین پول نقد به عنوان هدیه در بین مردم این کشور اصلا رایج نیست. اگر برای صرف شام به خانه کسی دعوت شدین، یک جعبه شکلات و یا دسته گل به عنوان هدیه همراه خودتون ببرین. در هنگام صرف غذا چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه دارین. از جمله آدابی که در این کشور متداول نیست و بی ادبی به شمار میره، میتونیم به این موارد اشاره کنیم: قرار دادن آرنج روی میز، غذا خوردن با دهان باز و حرف ‌زدن با دهان پر، خمیازه‌ کشیدن، اشاره‌ کردن یا خیره نگاه ‌کردن به غربیه‌ ها و... .  یکی از آداب و رسوم در کانادا انعام دادن به گارسون، پیش خدمت، راننده تاکسی و.. هست. شما باید 15 درصد کل مبلغ پرداختی رو به عنوان انعام پرداخت کنین. اگر ممانعت کنین، این کار نوعی بی احترامی تلقی میشه. در فرهنگ تجاری کانادا بسیار مهمه که به موقع به جلسات و قرار ملاقات ها برسین. در جلسات اولیه معرفی، بهتره همکاران خودتونو با عنوان های شغلی و نام خانوادگی صدا بزنین. سعی کنین با رعایت این اصول ساده در آداب و معاشرت با دوستان و همکاران خود ارتباط بهتری داشته باشین. فرهنگ مردم کانادا بسیار شبیه به مردم فرانسه، آمریکا و انگلستان هست. بسیاری از افراد فکر میکنن، در مهاجرت به یک کشور، داشتن وضعیت مالی خوب میتونه احساس امنیت و راحتی در پی داشته باشه، ولی اگر به آداب و رسوم یک کشور آشنا نباشین، احساس غربت و بیگانگی خواهین داشت. اگر در پی یافتن راهی برای مهاجرت هستین و میخواین اطلاعات کامل تری رو در این باره بدست بیارین به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. 

آداب و رسوم مردم کانادا

 افرادی که متقاضی تحصیل یا مهاجرت به کانادا هستن باید برای برقراری رابطه با مردم در محل کار و دانشگاه، با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور آشنا باشن. یکی از ویژگی های رفتاری مردم کانادا مودب بودن اوناست. این کشور مردمانی بسیار مهربان و با محبت داره و دولت این کشور استقبال خوبی رو از مهاجران میکنه.  دین رسمی مردم کانادا مسیحی هست و مردم این کشور به زبان های انگلیسی و فرانسه صحبت میکنن. مطابق با قانون اساسی، در کانادا ازادی دینی وجود داره. با این حال بیشتر افراد دین مسیحیت رو برای خودشون انتخاب کردن. کانادایی ها معمولا در مناسبت هایی مانند کریسمس و روز تولد به همدیگه هدیه میدن. یکی از هدیه های رایج و بسیار محبوب در کانادا، شربت درخت افراست. همچنین پول نقد به عنوان هدیه در بین مردم این کشور اصلا رایج نیست. اگر برای صرف شام به خانه کسی دعوت شدین، یک جعبه شکلات و یا دسته گل به عنوان هدیه همراه خودتون ببرین. در هنگام صرف غذا چنگال در دست چپ و چاقو در دست راست نگه دارین. از جمله آدابی که در این کشور متداول نیست و بی ادبی به شمار میره، میتونیم به این موارد اشاره کنیم: قرار دادن آرنج روی میز، غذا خوردن با دهان باز و حرف ‌زدن با دهان پر، خمیازه‌ کشیدن، اشاره‌ کردن یا خیره نگاه ‌کردن به غربیه‌ ها و... .  یکی از آداب و رسوم در کانادا انعام دادن به گارسون، پیش خدمت، راننده تاکسی و.. هست. شما باید 15 درصد کل مبلغ پرداختی رو به عنوان انعام پرداخت کنین. اگر ممانعت کنین، این کار نوعی بی احترامی تلقی میشه. در فرهنگ تجاری کانادا بسیار مهمه که به موقع به جلسات و قرار ملاقات ها برسین. در جلسات اولیه معرفی، بهتره همکاران خودتونو با عنوان های شغلی و نام خانوادگی صدا بزنین. سعی کنین با رعایت این اصول ساده در آداب و معاشرت با دوستان و همکاران خود ارتباط بهتری داشته باشین. فرهنگ مردم کانادا بسیار شبیه به مردم فرانسه، آمریکا و انگلستان هست. بسیاری از افراد فکر میکنن، در مهاجرت به یک کشور، داشتن وضعیت مالی خوب میتونه احساس امنیت و راحتی در پی داشته باشه، ولی اگر به آداب و رسوم یک کشور آشنا نباشین، احساس غربت و بیگانگی خواهین داشت. اگر در پی یافتن راهی برای مهاجرت هستین و میخواین اطلاعات کامل تری رو در این باره بدست بیارین به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد