x تبلیغات
مهاجرت تحصیلی

بهترین دانشگاه های کانادا در رشته کامپیوتر

 تعداد دانشگاه‌هایی که رشته کامپیوتر را در کشور کانادا ارائه می‌کنند، به ۲۰ عدد می‌رسد. این دانشگاه‌ها رشته کامپیوتر را با بالاترین سطح آموزشی و بر طبق استانداردهای جهانی تدریس می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که پس از تحصیل در رشته کامپیوتر وارد جامعه می‌شوند، می‌توانند به سرعت شغل متناسب با رشته خود را پیدا کنند. امروزه نیاز به رشته کامپیوتر و نیروی انسانی متخصص در این زمینه بسیار افزایش پیدا کرده است.

شما با تحصیل در این رشته در کشور کانادا و در بسیاری از کشورهای جهان در شرکت‌ها و مراکز مختلف می‌توانید مشغول به کار شوید. سطح آموزش در دانشگاه‌های کشور کانادا بسیار بالا بوده و به صورت عملی دروس مختلف رشته کامپیوتر را به دانشجویان آموزش می‌دهند. معمولاً محدودیتی برای ورود دانشجویان بین المللی به دانشگاه برتر رشته کامپیوتر در کشور کانادا وجود ندارد. شما با انتخاب این دانشگاه‌ها امکان دریافت پذیرش و حتی امکان دریافت بورسیه در این رشته را نیز خواهید داشت.

 10 دانشگاه برتر کانادا در رشته کامپیوتر عبارتند از:

·        دانشگاه تورنتو

·        دانشگاه واترلو

·        دانشگاه بریتیش کلمبیا

·        دانشگاه مونترئال

·        دانشگاه آلبرتا

·        دانشگاه مک گیل

·        دانشگاه سیمون فریزر

·        دانشگاه مک مستر

·        دانشگاه کنکوردیا

·        دانشگاه اتاوا

در این میان دانشگاه تورنتو در کشور کانادا مرکز مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است. رتبه این دانشگاه در سطح جهانی ۳۱ است و دانشکده کامپیوتر آن تاکنون توانسته است تحقیقات بسیار گسترده‌ای را انجام داده و جوایز بسیاری را دریافت کند. دانشگاه برتر دیگری که در کشور کانادا می‌توانید برای تحصیل در رشته کامپیوتر انتخاب کنید، دانشگاه واترلو است.

 

این دانشگاه در رشته کامپیوتر در رتبه چهارم در سطح جهان قرار دارد. نکته مهم این است که برای تحصیل در این دانشگاه باید رزومه بسیار خوبی داشته باشید. اگر قصد دارید جزئیات بیشتری در رابطه با دانشگاه‌های برتر رشته کامپیوتر در کشور کانادا به دست آورید، می‌توانید به مرجع معتبر ایران توکا مراجعه کنید.

تحصیل MBA در کانادا بدون GMAT یا با نمره پایین

 بسیاری از دانشجویان علاقه ‌مند به تحصیل در کانادا رشتۀ MBA در مسیر خودشون مشکلات بسیاری دارن که آزمون GMAT از جملۀ همون مشکلاته. پذیرفته‌شدن برای تحصیل در این رشته بدون گذروندن GMAT ممکنه کمی مشکل باشه. بیشتر دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش در این دوره از شما نمرۀ عالی آزمون GMAT تقاضا میکنن. ولی اگه به تحصیل در این رشتۀ در کانادا علاقه داری اما نمی ‌خوای آزمون GMAT پشت سر بذاری یا نمرۀ قبولی مورد نیاز دانشگاه مدنظرت رو کسب نکری، لازمه مدارک دیگه ای به دانشگاه مدنظرت ارائه کنی تا صلاحیتت رو برای تحصیل در این رشته نشون بدی و برای شرکت در این رشته پذیرفته بشی.

در این بخش میخوایم مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا که برای شرکت در دوره ‌های MBA بدون نیاز به نمرۀ GMAT لازم دارید رو برسی کنیم.

1.       معدل مناسب در مقطع کارشناسی: نمرۀ 15، حداقل معدلیه که برای دریافت پذیرش MBA از دانشگاه ‌های کانادا بدون شرکت در آزمون GMATلازم دارید.

2.       تجربۀ کاری مرتبط: مدت تجربۀ کاری که برای دریافت پذیرش نیاز دارید به مدت دورۀ کارشناسی شما متقاضی بستگی داره. مثلا اگه دورۀ کارشناسی شما چهار ساله بوده، حداقل دو سال تجربۀ کاری مرتبط نیاز خواهید داشت.

3.      رزومۀ (CV) مرتبط

4.      توصیه ‌نامه از حداقل دو یا سه کارفرما یا استاد قبلی

در‌ادامه فهرستی از دانشگاه‌ های کشور کانادا رو بهت معرفی می کنیم که بدون شرکت در آزمون GMAT میتونی در رشتۀ MBA تحصیل کنی.

·         مدرسۀ کسب ‌و کار اسمیت در دانشگاه کوئینز

·         مدرسۀ کسب ‌و کار شولیچ در دانشگاه یورک

·         پردیس تاندر بِی و اوریلیا در دانشگاه لیکهد

·         دانشکده کسب‌ و کار و اقتصاد در دانشگاه تامسون ریورز

·         مؤسسه تکنولوژی نیویورک ونکوور در بریتیش کلمبیا

·         مدرسۀ کسب ‌و کار آیوی در تورنتو

 

رسیدن به موفقیت مسیر سخت و دشواری داره! مطمئنا اگه بخوای تنهایی جلو بری وقت زیادی رو از دست میدی و شانس موفقیتت هم کم میشه. شرکت آرمان توکای دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم کنارته تا توی این مسیر کمکت کنه و بار سنگین این مسیر پر پیچ و خمو از روی دوشت برداره.اگه برای انتخاب رشته و دانشگاه، اخذ پذیرش از راحت ترین دانشگاه های کانادا و اقامت به راهنمایی نیاز داری میتونی روی ما حساب کنی. برای رزرو مشاوره رایگان با ما تماس بگیر.

دانشگاه های کانادا بدون GMAT و GRE

 اگرچه داشتن مدرک آزمون GRE می‌تواند سبب شود شما در دانشگاه‌های بهتری در کشور کانادا پذیرش شوید و آیندۀ تحصیلی با کیفیت‌تری داشته باشید، اما اگر بخواهید بدون داشتن مدرک و بدون شرکت در آزمون GRE  وGMAT  در دانشگاه‌های کانادا پذیرفته شوید، برخی از دانشگاه‌های این کشور این شرایط را برای شما فراهم کرده‌اند. مثلاً بعضی از دانشگاه‌های کشور کانادا به خصوص برای مقاطع ارشد و دکتری اصلاً نیازی به مدرک آزمون GRE ندارند و تنها داشتن انگیزه نامه  و سوابق شما می‌تواند باعث شود در این دانشگاه‌ها پذیرش شوید. از جمله دانشگاه‌های کشور کانادا که می‌توانند بدون آزمون‌های GMAT و GRE شما را پذیرش کنند، عبارتند از:

·        دانشگاه رجینا

·        دانشگاه لاوال

·        دانشگاه لتبریج

·        دانشگاه صنعتی وانتلن

·        دانشگاه رویال رود

·        دانشگاه فراسر والی

·        دانشگاه تورثرن بریتیش کلمبیا

·        دانشگاه مانیتوبا

·        دانشگاه نیو برونزویچ.
 

در واقع این دانشگاه‌ها بدون آزمونGRE  شما را پذیرش می‌کنند. اما آزمون GMAT یک آزمون کاملاً متفاوت است که به خصوص برای پذیرش در رشته‌های MBA در  کشور کانادا اهمیت بیشتری دارد. با این حال برخی از دانشگاه‌های این کشور هستند که بدون مدرک GMAT  می‌توانند شما را پذیرش کنند. شما می‌توانید با داشتن این مدرک به تحصیل در کانادا مشغول شوید و آیندۀ بهتری داشته باشید و همچنین از امکانات رفاهی بهتری برخوردار شوید. البته شما باید با مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا هم آشنایی داشته باشید.برخی دانشگاه‌ها که برای پذیرش نیاز به آزمونGMAT  ندارند عبارتند از:

·        مموریال نیوفاندلندکاناداوست (UCW)

·        ترینیتی وسترن TWU) )

·        تکنولوژی نیویورک (NYIT)

·        تامسون ریورز (TRU)یورک (York)

·        بریتیش کلمبیای شمالی  (UNBC)

·        فرلی دیکنسون (FDU)

·        رویال رودز ROYAL ROADS))

·        دال هاوزیdalhousie))

·        ویکتوریا ((Victoria

·        ونکوور آیلندVIU))

·        سنت ماری (Saint)

·        ویندزور (Windsor)
نیوبرانزویک(New Brunswick)

 

این دانشگاه‌ها می‌توانند از جمله دانشگاه‌های مناسب بدون نیاز به مدرک  GMAT باشند که شما می‌توانید برای پذیرش اقدام کنید. سایت ایران توکا می‌تواند علاوه بر نکات گفته شده اطلاعات بسیار جالب و کاربردی را در زمینۀ مهاجرت به کانادا و تحصیل در آنها در اختیار شما قرار دهد. بنابراین می‌توانید به سایت ایران توکا نیز مراجعه کرده و از این مطالب استفاده کنید.

آیا می توان بدون GMAT در کانادا به تحصیل MBA پرداخت

 خیلی از دانشجوهایی که علاقمند به تحصیل در کانادا در رشته MBA هستند در مسیر خودشون ممکنه با کلی موانع و مشکل مواجه بشن که یکی از اون ها آزمون GMAT هست. با این حال دیگه نیازی نیست که به خاطر گرفتن نمره خوب در  GMAT زانوی غم به بغل بگیرید. چندین مدرسه کسب و کار در کانادا وجود دارند که بهتون اجازه تحصیل در رشته MBA بدون داشتن مدرک GMAT میدن. مثل مدرسه کسب‌ و کار اسمیت وابسته به دانشگاه کوئینز، مدرسه کسب‌ و کار شولیچ وابسته به دانشگاه یورک، پردیس تاندر بِی و اوریلیا وابسته به دانشگاه لیکهد، دانشکده کسب‌ و کار و اقتصاد دانشگاه تامسون ریورز، مؤسسه تکنولوژی نیویورک وابسته به دانشگاه بریتیش کلمبیا و مدرسه کسب‌ و کار آیوی.

 

برای اینکه بتونید بدون داشتن مدرک GMAT، توی کانادا MBA بخونید باید به طریق دیگه ای شایستگی خودتون رو برای تحصیل در این رشته به دانشگاه مدنظرتون نشون بدید. مثلا داشتن یه معدل خوب در مقطع کارشناسی حداقل به میزان  GPA=3 میتونه بیانگر این باشه که شما پایه علمی خوبی در این رشته دارید. البته اینم در نظر بگیرید که می توان به تحصیل در کانادا با معدل پایین در بعضی از رشته ها پرداخت. تجربه کاری مرتبط هم میتونه کمک خیلی زیادی بکنه، مدت تجربۀ کاری لازم برای گرفتن پذیرش، به مدت دورۀ کارشناسی تون بستگی داره. در‌صورتی که دورۀ کارشناسی تون چهارساله بوده، حداقل دو سال و در‌صورتی که دورۀ کارشناسی تون سه ساله بوده، حداقل سه سال تجربۀ کاری مرتبط باید داشته باشید. درواقع میشه گفت رزومه مرتبط با این رشته اصلی ترین فاکتور برای گرفتن پذیرش  تحصیل در MBA بدون داشتن مدرک GMAT هست.همچنین شما می تونید لیستی از راحت ترین دانشگاه های کانادا برای گرفتن پذیرش رو قبل از اقدام آماده کنید. البته نباید از داشتن چند تا توصیه نامه خوب از استادا یا کارفرماهاتون هم غافل بشید. تا بتونید مسئولان دانشکده رو برای دادن پذیرش به شما متقاعد کنید.

 

گرفتن پذیرش در رشته MBA و تحصیل در کشور کانادا پیچیدگی های مختلفی داره، ایران توکا یه وبسایت باحاله که کلی مطالب مفید در این مورد براتون جمع کرده و شما میتونید اطلاعات مختلفی با مراجعه به این وبسایت بدست بیارید.

.

 

 

10 دانشگاه برتر کانادا در رشته روانشناسی

 یکی از  بهترین رشته های تحصیلی برای مهاجرت به کانادا برای دانشجویان بین المللی، رشته روانشناسی هست. دانشجویان برای انتخاب دانشگاه گزینه های متفاوتی دارن. که در زیر به 10  دانشگاه برتر کانادا برای رشته روانشناسی  اشاره میکنیم:

1.     دانشگاه بریتیش کلمبیا: این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر و تحقیقاتی دولتی به حساب می آید که در سال 1908 در شهر ونکوور تأسیس شد. بر اساس رده بندی QS دارای رتبه 45 بوده و در رشته روانشناسی رتبه 13 جهان رو داراست.

2.     دانشگاه تورنتو: در بین تمام دانشگاه های کانادا رتبه یک رو داره. این دانشگاه در شهر تورنتو، استان اونتاریو قرار داره. دپارتمان روانشناسی تورنتو دارای مدرک علمی لیسانس گسترده ای هست.پس میتونه گزینه مناسبی برای تحصیل در تورنتو باشه.

3.     دانشگاه مک گیل: یکی از محبوب ترین دانشگاه های تحقیقاتی آمریکای شمالی هست. که در ایالت کبک کانادا تأسیس شده و دارای رتبه 35 در جهان هست.

4.     دانشگاه سایمون فریزر: براساس رتبه بندی QS این دانشگاه دارای رتبه 323 جهانی بوده و در رشته روانشناسی رتبه زیر 100 جهان رو داره. سه پردیس با نام های برنابی، سوری و ونکوور مختص دانشگاه سایمون فریزر هست.

5.       دانشگاه مونترال: در ایالت کبک قرار داره و دروس فقط به زبان فرانسه تدریس میشن. رتبه 118 در جهان هم مختص این دانشگاه هست.

6.       دانشگاه واترلو: قدمت این دانشگاه 50 ساله هست. دانشگاه واترلو دارای امکانات تحقیقاتی مانند: اندازه گیری روان فیزیولوژیکی، ضبط حرکت چشم، ERP و اسکنرهای MRI هست.

7.       دانشگاه وسترن: در رشته روانشناسی دارای رتبه 7 در کاناداست. دانشگاه وسترن در شهر لندن واقع شده و این دانشگاه به دلیل داشتن آزمایشگاه های پیشرفته گزینه خوبی برای رشته روانشانسیه.

8.       دانشگاه یورک: در حدود 55 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنن. مراکز تحقیقاتی شناخته شده در زمینه علوم اجتماعی و روانشناسی در دانشگاه یورک قرار داره.

9.       دانشگاه مک مستر: این دانشگاه جزوه سه دانشگاه برتر تحقیقاتی کانادا شناخته میشه.

10.   دانشگاه کویینز: دپارتمان روانشناسی این دانشگاه 31 آزمایشگاه داره. برنامه آموزشی دانشگاه کویینز در سه بخش: بالینی، علوم و اعصاب شناختی، تکامل و اجتماعی تقسیم میشه.

 

تحصیل در دانشگاه های برتر کانادا کمک زیادی به موفقیت شما میکنه. اگر علاقه مند به مهاجرت هستین به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. این وبسایت کلی مطالب در این زمینه داره که میتونه کمکتون کنه.

8 دانشگاه برتر کانادا در رشته پزشکی

 اگرچه هزاران نفر در هر سال در رشته‌های مختلف می‌توانند درخواست پذیرش بورسیه دانشگاه‌های  کانادا را بدهند، اما تعداد افرادی که برای تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاه‌های کشور کانادا انتخاب می‌شوند بسیار محدود است. شاید برای هر دانشگاه نهایت ۳ تا ۴ نفر از دانشجویان بین المللی برای رشته پزشکی انتخاب شوند. کشور کانادا حدود ۱۷ دانشگاه پزشکی دارد که در دوره‌های ۶ تا ۷ ساله می‌توانند برگزار شوند. از ۱۷ دانشگاه تنها شش دانشگاه دانشجویان بین المللی را پذیرش می‌کنند. بنابراین تعداد دانشگاه‌های پزشکی برای تحصیل در کانادا بسیار محدود است.

1. دانشگاه تورنتو

یکی از دانشگاه‌های رشته پزشکی در کانادا دانشگاه تورنتو است. دانشگاه تورنتو در کشور کانادا بسیار قدیمی است و دانشکده‌های پزشک آن سالیان سال است که در حال فعالیت هستند. دوره پزشکی در این دانشگاه چهار سال است که با کیفیت بالایی ارائه می‌شود و می تواند گزینه مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل در تورنتو باشد.

2. دانشگاه مک مستر

دانشگاه بعدی دانشگاه مک مستر است. این دانشگاه در حدود بیست و سه نفر را به صورت بین‌المللی پذیرش می‌کند و معتقد است که دانشجویان باید به صورت عملی رشته پزشکی را یاد بگیرند.

3. دانشگاه مک ‌گیل

دانشگاه بعدی دانشگاه مک ‌گیل است.  دوره پزشکی در این دانشگاه چهار ساله است. سه دانشجوی برتر در این دانشگاه توانستند در رشته پزشکی جایزه نوبل دریافت کنند.

4. دانشگاه شربروک

دانشگاه بعدی در کشور کانادا دانشگاه شربروک است که یک دانشگاه فرانسوی زبان است و بیشتر فرایند آموزش خود را بر پایه تحقیق و جستجو استوار کرده است.

5. دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه مموریال نیوفاندلند از دیگر دانشگاه‌های معروف در کشور کانادا است که میلیون‌ها دلار سرمایه برای تحقیق و جستجو در رشته پزشکی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این دانشگاه امکانات بسیار زیادی را در مقاطع تخصص برای تحصیل دانشجویان فراهم کرده است.

6. دانشگاه دالاهو

 

دانشگاه آخر دانشگاه دالاهو است که یکی از برترین مدارس پزشکی کشور کانادا نیز می‌باشد. اگر داوطلب مهاجرت در رشته پزشکی به کشور کانادا هستید، بهترین راه حل این است که به وبسایت ایران توکا مراجعه کنید و سوالات خود را از این مجموعه بپرسید.

12 چیز که برای شروع تحصیل در کانادا نیاز دارید

  در سال های اخیر کانادا جزو مهم ترین مقاصد دانشجویان بین المللی شده. دولت این کشور امکانات خوبی در اختیار مهاجران قرار داده و مردم این کشور رفتار عالی با مهاجران دارند. کانادا یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا رو داره و چند تا از دانشگاه های آن رنکینگ جهانی خوبیو به خودشون اختصاص دادن. تحصیل تو این کشور مزایای زیادی واسه شما داره و مدرکی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور میگیرین، در کل دنیا معتبره. واسه مهاجرت به یه کشور یه چیزایی رو حتما باید همراهتون داشته باشین تو این قسمت موارد مهمی که باید داشته باشینو عنوان میکنیم:پاسپورت: مهم ترین مدرک هویتی شماست که باید تاریخ انقضای زیادی داشته باشه.
نامه پذیرش: یکی از مدارک مهمیه که باید به افسر مهاجرتی بدین تا شرایط شمارو برای ویزا بررسی کنه. توجه کنین که گرفتن پذیرش به معنای گرفتن اقامت و ویزا نیست، ممکنه شما از دانشگاهی پذیرش بگیرین ولی نتونین اقامت کشور کانادا رو کسب کنین.
اثبات تمکن مالی: شما باید مدارکی به افسر مهاجرتی بدین که ثابت کنه تمکن مالی خوبی دارین و از پس هزینه های زندگی و تحصیل تو این کشور برمیاین. داشتن گردش مالی خوب بانکی و یا داشتن سفرهای خارجی زیاد میتونه افسرو قانع کنه که شما تمکن مالی خوبی دارین.
استادی پرمیت
محل اقامت
بیمه دانشجویی
کپی مدارک پزشکی
حساب بانکی کانادا
شماره تماس های اضطراری
خط تلفن: یکی از ضروری ترین چیزایی که باید داشته باشین داشتن خط تلفن کاناداست تا به راحتی تماس برقرار کنین و به اینترنت متصل شین.
لپ تاپ یا تبلت
لباس های زمستانی: آب و هوای کانادا خیلی سرده و قبل رفتن به این کشور حتما باید لباسای گرمی تهیه کنین تا پس از ورود با مشکل مواجه نشین.
هر دانشجوی مایل به تحصیل، آرزوی تحصیل تو بهترین کشورارو داره و کانادا میتونه از هر نظر بهترین گزینه باشه. ما تو وبسایت ایران توکا کلی مطالب آموزشی در زمینه مهاجرت تحصیلی قرار دادیم که میتونه واسه تصمیم گیریتون تو این زمینه بهتون کمک کنه.

تحصیل در کانادا با معدل پایین

 واسه کسایی که قصد تحصیل در کانادا با معدل پایین رو دارن ، این سؤال پیش میاد که آیا میشه با معدل کم پذیرش بگیرن یا نه. دانشگاه ها مایل به جذب دانشجوهایی هستن که یادگیری خوبی دارن و داشتن معدل بالا توانایی یادگیری متقاضی رو نشون میده. معدل بالا تأثیر بسیار مهمی تو گرفتن پذیرش ازدانشگاه های این کشور داره و البته بهتره که بدونید که میشه لیستی از راحت ترین دانشگاه های کانادا برای پذیرش رو هم بعنوان یه آپشن در نظر گرفت ، با این وجود میشه با معدل پایین هم، پذیرش گرفت. اگه معدل پایینی دارید باید، با ارائه ی مدارک دیگه دانشگاه مورد نظرو متقاعد کنین که توانایی ادامه ی تحصیل رو دارین. یکی از مهم ترین مدارک ارائه ی مدرک زبان انگلیسیه که همه ی دانشجویان بین المللی که زبان اصلیشون انگلیسی نیست پس لازمه که با مدارک زبان مورد تایید کانادا هم آشنا بشین. داشتن مدرک زبان با نمره ی بالاتر از 6 و 6.5 شانس گرفتن پذیرشو زیاد می کنه. اگه به طور حرفه ای فعالیت های هنری،  ورزشی و موسیقی داشته باشین، شانس گرفتن پذیرش بیشتر میشه. انگیزه نامه هم نقش مهمی تو گرفتن پذیرش داره. اگه یه انگیزه نامه ی قوی در کنار سایر مدارک ارائه بدین، میتونه پایین بودن معدلتونو جبران کنه. برخلاف ایران که نمرات از بازه ی 0تا 20 ارزیابی میشن، بازه ی ارزیابی نمره کانادا از 0 تا 4 هست. نمرات 16 تا 20 ایران، معادل نمره ی 4 کانادا، نمرات 14 تا 16 معادل نمره ی3 کانادا، نمرات 12 تا 14 معادل نمره ی 2 کانادا، نمرات 10 تا 12 معادل نمره ی 1 کانادا و نمرات 0 تا 10 معادل نمره ی 0 کاناداست. دانشگاه هایی مانند دانشگاه نیو همپشایر جنوبی، دانشگاه فنی کلورادو، دانشگاه فول سیل، دانشگاه والدن، دانشگاه بندیکتین، دانشگاه استرایو هستن که با نمره ی پایین، پذیرش دانشجو دارن. تحصیل تو کشور کانادا آرزوی خیلی هاست. اغلب دانشجوها به دلیل داشتن معدل پایین قید تحصیل تو این کشورو میزنن، ولی نمیدونن که با همین معدلم میشه پذیرش گرفت. واسه کسب کردن کلی اطلاعات مفید در زمینه ی تحصیل در کانادا، حتما به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد