x تبلیغات
مهاجرت تحصیلی

ساعات کاری و تعطیلات رسمی در کانادا

 برای کسانی که قصد زندگی در کشور کانادا رو دارند، داشتن اطلاعات مفید قبل از رفتن میتونه بهشون کمک کنه تا راحت تر با محیط جدید وفق پیدا کنن. مثلا اگه رفتید اونجا و قصد کار داشتید، ساعت کاریش به چه صورتیه یا اصلا تعطیلات رسمیشون چه زمانیه. داشتن این اطلاعات میتونه بهتون کمک کنه تا بتونید برای ایجاد تعادل بین کار و زندگیتون برنامه بریزید و وقت های خالی خودتون رو با فعالیت های مفید مختلفی پر کنید. کانادایی ها دو شنبه تا جمعه رو سرکار هستند و طبق قانون کار این کشور مقدار ساعت استاندارد کاریشون ۸ ساعت در روز یا به عبارتی ۴۰ ساعت در هفته است. ساعت شروع و پایان مشاغل مختلف متغیره و بسته به قرارداد شما با کارفرماتونه. تعطیلات رسمی در کانادا هم به دو صورته، تعطیلات ملی که اکثر کشور در اون تعطیل میشن و تعطیلات استانی که  هر ایالتی تعطیلات مخصوص به خودشو داره. تعطیلات ملی کانادایی ها ده روز شامل روز جشن سال نو ( یکم ژانویه)، روز جمعه خوب که همون جمعه قبل از یکشنبه عید پاک هست (پانزدهم آوریل)، روز ویکتوریا که به مناسبت تولد ملکه ویکتوریا جشن گرفته میشه ( بیست و سوم می)، روز ملی کانادا (معمولا اول جولای)، روز کارگر ( اولین دوشنبهٔ ماه سپتامبر)، روز شکرگزاری ( اولین دوشنبه ماه اکتبر)، روز یادبود سربازان کشته شده کانادا در جنگ های مختلف (یازدهم نوامبر)، روز کریسمس یا میلاد مسیح (بیست و پنجم دسامبر) و نهایتا روز باکسینگ (بیست و ششم دسامبر) هست. گرچه اینا تعطیلات ملی کانادایی هاست اما باز در برخی استان ها مثل استان های نیوفاندلند، نیوبرانزویک، نوااسکوشیا و کبک این تعطیلات گرفته نمیشه. بعضی استان ها هم تعطیلات مخصوص به خودشون مثل روز خانواده، روز سنت پاتریک و چندین روز تعطیل دیگه به مناسبت های مختلف دارند. اگر در حال تحقیق در رابطه با سایر ابعاد مهاجرت و زندگی در کشور کانادا هستید میتونید در سایت ایران توکا کلی اطلاعات مختلف از منابع معتبر پیدا کنید که قطعا به دردتون خواهد خورد.

باید ها و نباید ها در کانادا

 کانادا کشوری پهناور با تنوع فرهنگی گوناگونی هست. مهاجرت، زندگی افراد زیادی رو تحت تاثیر قرار میده و برای تمامی مسافران  و دانشجویان واجبه که قبل از اقدام به مهاجرت و تحصیل در کانادا با برخی موارد از جمله اداب و رسوم، شرایط آب و هوا، اداب گفت و گو، نحوه لباس پوشیدن و ... آشنا بشن. مردم کانادا در هنگام ملاقات با همدیگه دست میدن و اگر دوستان نزدیک هم دیگه باشن روبوسی هم، خواهند کرد. می تونین برای صدا کردن نام خانوادگی افراد از کلمات موسیو و مادام استفاده کنین. با این که بیشتر افراد پشت تلفن همدیگه رو با نام کوچیک صدا می کنن، ولی بهتره از نام خانوادگی همدیگر استفاده بشه چون به احتمال زیاد اونا هم همین کارو خواهند کرد و همچین انتظاری هم از شما دارن. کت و شلوار پوشش استاندارد و رسمی آقایان و بانوان در محیط کار هست، اما در برخی از موارد کاری، افراد مجازن پوشش غیر رسمی داشته باشن. مسائلی که بهتره در مورد آن ها حرف نزنین از جمله: مقایسه کشور آمریکا با کانادا، مشکلات و تفاوت های زبان فرانسه با انگلیسی، عقاید مذهبی و دینی افراد و ...  این نکته رو فراموش نکنین که به دید مردم کانادا، فریاد زدن و صحبت کردن با صدای بلند بی ادبی به حساب میاد و سیگار کشیدن در مکان های عمومی مانند رستوران ها، فروشگاه ها، سینما، ادارات ممنوع هست. از صمیمی شدن زیاد با افراد و برقراری تماس فیزیکی با افراد به شدت پرهیز کنین. می تونین مانند سایر کشورهای غربی، اگر به مهمانی دعوت شدین، همراه خود یک دسته گل یا شکلات ببرین. ممکنه در بسیاری از شهرها پرداخت انعام ضروری نباشه ولی در کانادا تقریبا امری رایج و اجباریه چون بخش خدمات معمولا کمترین حقوق رو نسبت به بقیه شغل ها دریافت می کنن و انتظار میره این اختلاف با دریافت انعام پوشش داده بشه. شما می تونین برخی از وسایل خودتونو بدون پرداخت عوارض به کانادا ببرین مانند: کتاب، مبلمان، وسایل سرگرمی، لباس، لوازم خانگی مانند گاز، یخچال، ماشین لباس شویی، هدایایی با ارزش کمتر از 60 دلار، جواهرات و... . اگر تنها سه ماه از ازدواج شما گذشته باشه میتونین هدایای عروسی خودتونو بدون مالیات به کانادا منتقل کنین. آنچه ذکر شد از جمله موارد مهم، باید ها و نباید های زندگی در کاناداست. اگر قصد مهاجرت به کانادا رو دارین، می تونین به وبسایت ایران توکا مراجعه کرده و از مطالب خوبشون استفاده کنین. 

نرخ بیکاری و آینده کاری در کانادا

 امروزه زندگی در کانادا مزیت های زیادی برای افراد داره. هر ساله تعداد زیادی از مردم جهان به روش های مختلفی به این کشور مهاجرت می کنن. شیوع ویروس کرونا اقتصاد و بازار کار بسیاری از کشور های بزرگ را مختل کرده. کانادا نیز جزء یکی از کشورهای توسعه یافته هست که لطمه زیادی با این موضوع خورده و بیش از 3 میلیون کانادایی بیکار شدن.  فرصت های شغلی مناسبی در کمپانی های معتبر کانادایی برای مهاجران وجود دارن که با مصاحبه و قبولی در آزمون مربوطه، افراد میتونن مشغول به کار بشن. پروسه کاریابی در کانادا یکی از مواردی هست که فکر بسیاری از افراد رو به خودش مشغول کرده. یک رزومه حرفه ای می تونه سال ها تجربیات شما رو در قالب یک یا دو صفحه برای مسولان کانادایی توضیح بده. بیش ترین متقاضیان نیروی کار در کانادا شغل دستیاری برای فروش هست. افراد برای ثبت نام در این شغل باید دوره های کاراموزی رو طی کنن.  همزمان با کاهش فراگیری سویه های جدید کرونا و کاهش محدودیت های بهداشتی، تعداد قابل توجهی از استان های کانادا به شرایط عادی برگشتن و بازار کار، تقریبا رو به روال سابق پیش میره. در فوریه 2022 موقعیت های شغلی زیادی توسط دولت کانادا ایجاد شد که نرخ بیکاری را 1 درصد کاهش داد.  بیشترین موقعیت های شغلی در کانادا مختص بخش های: حمل و نقل، خدمات اقامتی، خدمات اطلاعات و فرهنگ و صنایع تفریحی، خدمات غذایی و ... هست.  افرادی که بدون داشتن مجوز کار در کانادا مشغول به کار بشن، در حال انجام کار سیاه یا غیر قانونی هستن و به نوعی مجرم شناخته شده و موظف به پرداخت جریمه میشن.  بعد از همه گیری کرونا بازار داغی برای کار در کانادا ایجاد شد. از مهم ترین و پر تقاضا ترین شغل ها بعد از کرونا می توان به فناوری اطلاعات، کار اداری، تولید، لجستیک، مهندسی، حسابداری مالی، فروش و بازاریابی و منابع انسانی( استخدام کارگران برای پاسخگویی به موج تجارت الکترونیک، ارائه اطلاعات در مورد اقدامات ایمنی و بهداشت کرونا) اشاره کنیم.  مهاجرت به کانادا راه و روش های مختلفی داره. گرفتن ویزای تحصیلی کانادا یکی از این روش هاست. اگر شما هم قصد مهاجرت دارین میتونین برای کسب اطلاعات بیش تر به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. 

فرصت های شغلی در کانادا پس از دریافت مدرک حقوق

 رشته حقوق از جمله رشته های پر درآمد، نه تنها در کانادا بلکه در سرتاسر جهانه. شاید برای خیلیا این نگرانی پیش بیاد که بعد کلی دردسر برای پذیرش تحصیل در کانادا در این رشته و بعد کلی تلاش برای فارغ التحصیلی در این رشته، آیا بازار کار کانادا فرصت های شغلی خوبی میتونه براشون در اختیار بذاره یانه. آینده شغلی و تعداد فرصت های شغلی برای کسانی که مدرک حقوقشون رو در کشور کانادا دریافت کردن بیشتر بستگی به این داره که قصد دارند در کجای این کشور فعالیت کنن. مثلا بازار کار رشته حقوق در ایالت هایی مثل بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک و منیتوبا طبق آمارهای موجود در ده سال آینده وضع خوبی داره، اما در ایالت های نووا اسکوشیا، انتاریو و پرنس ادوارد چشم انداز مطلوبی نداره. کسانی که در این رشته در کانادا تحصیل کردن بعد از قبولی از آزمون بار (Bar Exam)، اول کار خودشون رو با کارآموزی شروع میکنن که مدت زمان اون در ایالت های مختلف متفاوته و افراد میتونن این دوره رو در خارج از کانادا و یا داخل کانادا در یک یا چند شرکت مختلف به صورت تمام وقت یا پاره وقت سپری کنن. بعد از سپری کردن دوره کارآموزیه که به شما اجازه میدن به عنوان یه وکیل در کشور کانادا کار کنید. البته بعضی استان ها مثل انتاریو دوره های مختص خودشون رو برای رشته حقوق دارند که اون هارو هم باید سپری کنید تا بتونید به طور رسمی فعالیت حقوقی داشته باشید. فارغ التحصیلان رشته حقوق در کانادا در حیطه های مختلفی میتونن در این رشته مشغول به فعالیت بشن. مثل حقوق در منافع عمومی که به دفاع از گروه ها و موارد خاصی مثل زنان، محیط زیست و یا بومیان این کشور میپردازه. کسانی هم که علاقه به کار در بخش خصوصی دارن میتونن در شرکت های حقوقی کوچک و بزرگ در یک زمینه خاص و یا چندین زمینه مختلف مشغول به فعالیت بشن. در بخش دولتی هم مشاغلی مثل دادستانی یا کار در وزارتخانه های مختلف برای فارغ التحصیلان رشته حقوق اختصاص داده شده. اگر به دنبال مطالب بیشتری در رابطه با تحصیل در رشته حقوق، کار و مهاجرت به کشور کانادا هستید میتونید با مراجعه به وبسایت فوق العاده ایران توکا دانش خودتون رو به روز کنید. 

اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزند

 کشور کانادا جزء کشوهایی هست که معمولا والدین فرزندانشان را برای تحصیل در کانادا راهی آن می کنن. اکثر والدین کودکان خود را در مدارس روزانه ثبت نام کرده، تا از این طریق خودشون هم بتونن اقامت بگیرن که این جزء مزایای تحصیل در کانادا به حساب میاد. در قوانین کانادا ذکر شده که والدین می تونن از طریق تحصیل فرزندانشون وارد کانادا شده و اقامت دریافت کنن.

از مهم ترین قوانین در رابطه با اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزند باید ذکر کنیم که، شما باید تمکن مالی و معنوی قوی داشته باشین. زمانی که نشون بدین از لحاظ مالی در شرایط بسیار خوبی هستین مثلا کارخانه دارین، سند ملکی دارین و یا نقدینگی بسیار زیادی دارین، در این صورت به راحتی می تونین اقامت کانادا با تحصیل فرزندان تونو بدست بیارین.

یکی دیگر از قوانین اخذ اقامت از طریق تحصیل فرزندان، عدم داشتن سوء پیشینه در کشور خود هست. کودکان 4 تا 18 ساله می تونن با داشتن شرایط لازم ویزای تحصیلی دریافت کنن. والدین نیز میتونن به عنوان قیم و ولی قانونی این کودکان ویزا بگیرن و وارد خاک کانادا بشن. از جمله مزیت های اخذ اقامت در کانادا به چندین مورد اشاره می کنیم: دارا بودن درآمد بالا در میان دیگر کشورهای جهان، تحصیل رایگان و به زبان انگلیسی، متعادل بودن ساعات کاری و ساعات اوقات فراغت و تفریح، دارا بودن سطح امنیت اجتماعی و اقتصادی کانادا، دارا بودن رتبه 3 از لحاظ وضعیت سلامت مردم، امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا پس از فارغ التحصیلی و . . . .

کودکان برای تحصیل در این کشور نیاز به مدرک زبان انگیسی ندارن. اما اگر والدین قصد مهاجرت دارن، باید دارای مدرک زبان باشن. اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزندان زمانی صورت میگیره که یکی از والدین با داشتن ویزای همراه بتونه ویزای تحصیلی یا کاری در این کشور دریافت کنه. این نوع مهاجرت یکی از روش های پیچیده اخذ اقامت هست و هزینه های زیادی رو در بر داره.

از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی در کانادا به موارد زیر اشاره می کنیم:

گواهی تمکن مالی والدین، رسید پرداخت شهریه و هزینه تحصیلی مدرسه در کانادا، گواهی سلامت پزشکی، کارنامه تحصیلی 3 سال مقطع تحصیلی به همراه مهر مدرسه و ترجمه شده، پاسپورت معتبر، اطلاعات و مشخصات والدین و...

 

اگر فرزند شما در بدو ورود به دانشگاهه این روش مهاجرت برای شما امکان پذیر نیست. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنین به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. 

فرصت های شغلی در کانادا

 نحوه کاریابی و لیست مشاغل مهم، از جمله موارد مهم برای مهاجران هست. لیست شغل های مورد نیاز در کانادا، هر ساله توسط دولت این کشور ارائه میشه و متقاضیان میتونن در بهترین رشته ها برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ثبت نام کنن. برنامه جذب نیروی کار کانادا از سال 2015 تا به حال در قالب روش اکسپرس اینتری بوده که این برنامه به صورته دو مرحله ای و امتیازی هست. عنوان های شغلی که در قالب  طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا لیست ناک NOC هست شامل: دسته های 0 یا مدیریتی، A یا سطح دانشگاهی، B یا مهارتی و فنی، C یا مشاغل حد واسط و خاص و در نهایت دسته D یا کارگری اند.

مهارت های نوع 0: در این دسته تمامی بخش های مدیریتی از جمله مدیران کسب و کارهای بزرگ و کوچک مدیران ارشد شرکت ها در بخش قرار میگیرن.

مهارت های نوع A: مشاغلی جزء این دسته طبقه بندی میشن که نیاز به مدرک دانشگاهی بالاتر و حتی تحصیل در کانادا دارن مثل: پزشکان، معلمان، مهندسین و...

مهارت های نوع B: این دسته جزء مهارت های عملی بوده و نیاز به گذراندن یک دوره آموزش تخصصی و یا مدرک دانشگاهی دیپلم و بالاتر هست. مانند: آشپز، برقکار و ...

مهارت های نوع C: این مشاغل نیازمند به تحصیلات دبیرستانی، آموزش ها و مهارت های تجربی هست مانند: راننده، گارسون، فروشنده، قصاب و...

مهارت های نوع D: این گروه نیاز به آموزش و مهارت خاصی ندارند و حین کار آموزش میبینن. مثل کارگر خدماتی و نیروهای نظافتی

مشاغل تولیدی و فنی در کانادا بخش عمده فعالیت های اقتصادی کاناداست. بخشی از این مشاغل عبارت انداز: جوشکار و اپراتور تجهیزات مربوطه، تکنسین دستگاه های تولیدی، اپراتور دستگاه های تولیدی، مونتاژ کار، سوپر وایزر تولید، مکانیک دستگاه های سنگین، مکانیک خودرو و...

مشاغل فروش و بازاریابی در کانادا که برای مهاجران یک شغل ایده ال محسوب میشه شامل کارشناس فروش، مرچندایز، مدیر بازاریابی، اکانت منیجر، اکانت منیجر تبلیغات، مدیر دیجیتال مارکتینگ، مدیر تجارت الکترونیک و... . اگر بخواین به عنوان کارشناس یا مدیر فروش در کانادا کار کنین باید مدرک دانشگاهی فنی در این زمینه داشته باشین.

 

در حال حاظر کانادا با کمبود نیروی انسانی برای کار مواجه هست. به همین دلیل این کشور به محلی مناسب برای مهاجران تبدیل شده. اگر شما هم فکر میکنین در هر یک از شغل های ذکر شده دارای تبحر هستین و قصد مهاجرت کاری و تحصیلی دارین، این یک فرصت عالی برای شماست که البته شما نیاز به نوشتن انگیزه نامه مناسب برای این کار هستین. شما میتونین برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبسایت ایران توکا مراجعه و بهترین روش مهاجرت رو انتخاب کنین. 

تحصیل ارزان MBA در کانادا بدون GMAT

 رشته ی MBA نامی آشنا برای اکثریت دانشجویان هست. این رشته شاخه ای از رشته های مدیریتی و تجارت و کسب وکاره که از جمله رشته های پرطرفدار برای تحصیل در کانادا، به شمار میره. مدت زمان تحصیل در رشته ی MBA  2 سال هست که میتونین در طول این مدت از تحصیل، تجربه ی علمی بسیار خوبی رو بدست بیارین. دانشگاه های کانادا برای وارد شدن به رشته های مهندسی، بیزینس، حسابداری و عمران و بسیاری از رشته هایی که پایه مرتبط ریاضیات دارن، از آزمون Gmat  بهره میگیرن. اما در این بین دانشگاه هایی هستن که بدون دریافت نمره ی قبولی در این آزمون، اقدام به پذیرش دانشجومیکنن. شرایط پذیرش دانشجو برای رشته ی MBA در کانادا از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت هست. اگه به ادامه تحصیل در رشته  MBA در کانادا علاقه مند باشین نیازی نداره که حتما درآزمون ورودی GMAT شرکت کنین، تنها لازمه که با ارائه مدارک برای ثبت نام از مدارس کسب و کار کانادایی اقدام نمایین پس بهتره که با مدارک برای ویزای تحصیلی کانادا آشنا بشین. مسؤلان دانشگاه به جای پذیرش بر اساس نمره ی آزمون GMAT از توصیه نامه ها، مصاحبه ی شخصی، انگیزه نامه و ریزنمرات رسمی استفاده میکنن. برای پذیرفته شدن در دوره های کارشناسی ارشد کانادا بدون شرکت در آزمون GMAT باید نمره ی کل سه از چهار یا همان پانزده از بیست رو داشته باشین. در حدود 10 دانشگاه در کانادا سالانه هزینه ای بین 7500 تا 15 هزار دلار و 15 دانشگاه دیگر شهریه ای بین 15 تا 30 هزار دلار به طور سالانه از دانشجویان دریافت میکنن. مدرسه ی کسب و کار اسمیت دانشگاه کوئینز یکی از این مدارسی هست، که برای تحصیل در این دانشگاه باید دو سال تجربه ی کاری و مدرک کارشناسی در رشته ی  کسب و کار و یا رشته ی مرتبط با آن را داشته باشین. تحصیل بدون آزمون ورودی و ارزان قیمت آرزوی بسیاری از دانشجویان هست. واسه این که از شریط اخذ پذیرش دانشگاه ها و هزینه های تحصیلی مطلع بشین به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. این سایت برای پاسخ به سوالات مهاجرتی شما ایجاد شده که میتونه کلی بهتون کمک کنه.

5 دانشگاه برتر کانادا در رشته حقوق

 این روزا دیگه برای همه مشخصه که کانادا کشوریه که دارای سیستم آموزشی فوق العاده ای هست و کیفیت سیستم آموزشی این کشور در مقاطع مختلف در همه جای دنیا زبانزده. یکی از رشته های پرطرفدار در این کشور، رشته حقوقه که دانشجوها از سرتاسر دنیا برای تحصیل در این رشته به کانادا مهاجرت می کنن. کانادا کلا 18 تا دانشکده داره که رشته حقوق در اون ارائه میشه. گرچه کیفیت بالای دانشگاه های این کشور غیر قابل انکار هست، اما تحصیل در کانادا میتونه علاوه بر اینکه دانش و توانایی شما رو در این رشته افزایش بده، مسیر آینده شغلی تون رو هم هموارتر کنه. برترین دانشگاه کانادا در درشته حقوق، دانشگاه تورنتو هست که برنامه های متنوعی برای تحصیل در این رشته داره و با داشتن اساتید مجرب و امکانات عالی، محیط فوق العاده ای رو در اختیار دانشجوهاش میذاره و البته جای تعجبی هم نداره که گرفتن پذیرش از این دانشگاه، خیلی سخت باشه. دانشکده حقوق دانشگاه مک گیل هم با داشتن قدمتی بیش از یک و نیم قرن، جزو برترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در این رشته است و افراد بزرگی از این دانشگاه فارغ التحصیل شدن که باعث شده این دانشگاه اعتبار خوبی رو برای خودش در کل دنیا دست و پا کنه. سومین دانشگاه برتر کانادا در رشته حقوق هم دانشگاه بریتیش کلمبیاست که شاخه های مختلفی از رشته حقوق مثل حقوق بین الملل، تجارت و محیط زیست رو ارائه میده و با داشتن اساتید مجرب به دنبال پژوهش های متنوع در این رشته است. دانشگاه بعدی دانشگاه مونترال هست که بالاترین جایگاه رو در حقوق فرانسوی (فرانکوفون) در جهان داره و کیفیت بالای آموزش در این دانشگاه بر صاحب نظران در رشته حقوق پوشیده نیست. در نهایت رتبه پنج به دانشگاه بسیار پیشرفته یورک میرسه. دانشکده حقوق در این دانشگاه، آزگودهال نام داره که بالاترین قدمت رو در میان دانشکده های حقوق ایالت انتاریو داره، برنامه های گوناگونی در این دانشکده ارائه میشه که باعث میشه فارغ التحصیلان این دانشکده بتونن در مشاغل مختلفی پس از تحصیل مشغول به کار بشن. در نهایت اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط تحصیل در رشته حقوق در کشور کانادا داشتید میتونید به وبسایت مفید ایران توکا مراجعه کنید. 

شغل های مناسب دانشجویان در کانادا

 کشور کانادا دومین کشور وسیع و پهناور دنیاست. زبانی که در دانشگاه های کانادا تدریس میشه به صورت انگلیسی و فرانسه بوده و به همین دلیله که دانشجویان زیادی متقاضی تحصیل در این کشور هستن. بسیاری از دانشجویان برای کاهش هزینه های زندگی در کانادا به دنبال کارهای پاره وقت اند. متقاضیان تحصیل در کانادا می توانند به محض شروع تحصیل در دانشگاه به صورت on-campus و off-campus مشغول به کار بشن. مشاغل داخل دانشگاه on-campus:افرادی که قصد کار هنگام تحصیل در دانشگاه رو دارن شغل هایی وجود داره که می تونه برای دانشجویان مناسب باشه مثل: کار برای خود دانشگاه یا کالج، کار برای یکی از اساتید یا اعضای دانشگاه، خود اشتغالی به صورت فردی در محیط کالج، کار برای سازمان های دانشجویی، کار کردن در رستوران، بوفه، باشگاه ورزشی در داخل محوطه دانشگاه و ...  مشاغل خارج دانشگاه off-campus: دانشجویانی مجاز به کارکردن در محیط بیرون دانشگاه هستن که در مدرک آنها این مجوز ثبت شده باشه. برخی از بهترین شغل های نیمه وقت در کانادا عبارت اند از:

معلم خصوصی: دانشجویانی که در یک درس و رشته تبحر دارن می تونن به تدریس مشغول بشن. این شغل یکی از بهترین شغل های دانشجویی در کانادا به حساب میاد چون که مسیر رو برای کسب مهارت های بیشتر آماده می کنه.

پیشخدمت: متصدی بار یا پیشخدمت از جمله شغل هایی هست که دانشجو می تونه به صورت شبانه روز و حتی در ایام تعطیلی مشغول به کار بشه.

راننده اوبر: برای این شغل دانشجو باید حداقل 21 سال سن، ماشین و تلفن هوشمند داشته باشه. سرویس تاکسی آنلاین بیشترین سود دهی رو در صبح زود، عصر و اخر هفته داره.

فریلنسر: فریلنسر یک شغل کارمزدی بوده که دانشجو به عنوان یک نویسنده، طراح وب، طراح گرافیک و ... به صورت مستقل کار می کنن.

پرستار کودک: از وظایف پرستار کودک می تونیم به همراهی کودکان تا مدرسه، مراقبت از آن ها در غیاب والدین، آماده کردن وعده های غذایی و... اشاره کنیم.

فروشنده: آن دسته از افرادی که روابط اجتماعی و عمومی خوبی رو دارن، فروشندگی می تونه یک انتخاب ایده الی برای آن ها به حساب بیاد.

 

پیدا کردن یک شغل مناسب برای دانشجویان بین المللی، می تونه تا حدودی فشار زندگی رو کم کنه. اگر شما هم به دنبال ادامه تحصیل و پیدا کردن شغل پاره وقت در کانادا هستین به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. 

10 دانشگاه برتر کانادا در رشته مهندسی

 کانادا کشوریه که طبق آمارهای موجود، تحصیل در اون ارزون تر از سایر کشورهای انگلیسی زبانه. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه هایی در کلاس جهانی و بازار کار مناسب در رشته مهندسی در سال های اخیر به مقصد بسیاری از دانشجوهای بین المللی تبدیل شده. شاید براتون جالب باشه که بدونید در سال 2019، بیش از سیصد هزار مهندس در سرتاسر کشور کانادا مشغول به فعالیت بودند. کسانی که قصد تحصیل در کانادا رو دارند، قطعا میدونن که تحصیل در بهترین دانشگاه های مهندسی بهشون این امکان رو میده که دانش و تجربه خوبی در حیطه رشته شون کسب کنن و با توجه به وجود ارتباط میان دانشگاه ها و صنعت در کشور کانادا میشه امیدوار بود که بعد از فارغ التحصیلی شغل مناسبی رو دست و پا کنن. طبق رتبه بندی صورت گرفته توسط یو اس نیوز (US news)، دانشگاه های تورنتو، واترلو، بریتیش کلمبیا، آلبرتا، مک گیل، مونترال، کنکوردیا، کلگری، اوتاوا و موسسه تکنولوژی انتاریو در میان ده دانشگاه برتر کانادا در رشته مهندسی قرار دارن. شاخه های مختلفی از علم مهندسی در این دانشگاه ها ارائه میشه؛ از جمله مهندسی عمران، برق، کامپیوتر، معدن، شیمی و .... . در دانشگاه های کانادا، معمولا دانشجوهای مهندسی در سال اول کارشناسی، اول با مفاهیم پایه مهندسی مثل دروس شیمی، ریاضی و فیزیک آشنا میشن و در سال های بعدی موارد تخصصی مرتبط با رشته مورد نظر خودشون رو یاد میگیرن. در بعضی از دانشگاه های مورد اشاره، مثل دانشگاه های تورنتو و بریتیش کلمبیا دانشجوها این فرصت رو دارند که بخشی از تحصیلات خودشون رو در کشورهایی مثل استرالیا، چین و سنگاپور انجام بدن و همچنین میتونن که به کار در هنگام تحصیل در حیطه درسی خودشون در صنعت و یا پروژه های مشترک مختلف میان صنعت و دانشگاه مشغول به بشن و علاوه بر کسب تجربه، کسب درآمد هم بکنن. اگه شما هم قصد ادامه تحصیل در یکی از رشته های مهندسی در کشور کانادا دارید میتونید با مراجعه به وبسایت فوق العاده مفید ایران توکا، اطلاعات مختلفی رو در این رابطه بدست بیارید. 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد