x تبلیغات
مهاجرت تحصیلی

چرا باید کانادا را برای تحصیل انتخاب کرد

 

شرایط پذیرش آسان و متنوع

یکی دیگر از دلایل جهت ترغیب شما به تحصیل در کانادا، شرایط پذیرش تحصیلی در این کشور است. در بسیاری از کشورهای جهان مانند بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور ترکیه، برای پذیرش باید در آزمون ورودی شرکت کنید. این در حالی است که برای پذیرش در مراکز آموزش کانادا دو روش پیش روی شما قرار دارد و این باعث آسانی پذیرش شده است.

شرکت در آزمون ورودی و شرط معدل دو روش پذیرش تحصیلی در کشور کانادا هستند. در نظر داشته باشید که ظرفیت پذیرش در مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا بالا است و از این رو، آزمون‌های ورودی نیز نسبت به کشورهای دیگر آسان هستند.

جایگاه بالای مراکز آموزشی کانادا

اگر به دنبال دلیلی هستید که کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنید، جایگاه بالای جهانی مراکز آموزشی این کشور می‌تواند دلیلی برای این کار باشد. به طوری که برخی دانشگاه‌های این کشور مانند بریتیش کلمبیا توانسته‌اند در رده‌بندی 30 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند.

یکی از مزایای که جایگاه بالای علمی یک مرکز آموزشی به همراه دارد، اعتبار مدرک آن است. زمانی که شما از یک مرکز آموزشی برتر فارغ‌التحصیل می‌شوید، مدارک تحصیلی شما در تقریبا تمام کشورهای جهان مورد قبول خواهد بود و این باعث می‌شود تا راحت‌تر پذیرش کشورهای دیگر را دریافت و همین‌طور کار پیدا کنید.

چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم

 

امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی متعدد

یکی از دلایلی که باعث ترغیب شما برای تحصیل در کشور کانادا می‌شود، امکان دریافت بورسیه‌های تحصیلی متنوع است. در کشور کانادا بورسیه‌های تحصیلی به دو دسته کامل و نیمه تقسیم شده که توسط مراکز دولتی و خصوصی ارائه می‌شوند.

بورسیه تحصیلی کامل تضمین می‌کند که تمام هزینه‌های تحصیل شما در کانادا را پرداخت کند. به این صورت که علاوه بر پرداخت شهریه، مبلغی نیز به عنوان حقوق ماهیانه به شما اختصاص پیدا می‌کند. توجه داشته باشید که بورسیه تحصیلی کاملا به ندرت و تنها به تعداد محدود ارائه می‌شود. از این رو، برای برخورداری از آن باید یک دانشجوی برتر باشید.

بورسیه تحصیلی نیمه یکی دیگر از انواع بورسیه تحصیلی ارائه شده در کشور کانادا است که بخشی از هزینه‌های تحصیل و بعضا زندگی شما را در کانادا پوشش می‌دهد. در مقابل، این بورسیه تحصیلی سالانه به هزاران نفر اعطا می‌شود و شانس بالایی را برای دریافت آن خواهید داشت.

کشور کانادا؛ مقصدی مناسب برای دانشجویان ایرانی

 کانادا یکی از کشورهای مناسب برای تحصیل ایرانیان است که امکانات مختلفی را برای این کار ارائه می‌دهد. این سوال برای بسیاری از دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی مطرح می‌شود که میان کشورهای متعددی که برای تحصیل وجود دارند، چرا باید کانادا را انتخاب کرد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی و خوابگاه، هزینه تحصیلی مناسب نسبت به آمریکا و جایگاه بالای مراکز آموزشی این کشور در رنک جهانی از جمله دلایلی است که باعث می‌شود تا بخواهیم کانادا را به عنوان یک مقصد تحصیلی مناسب معرفی کنیم. در این مطلب، با این دلایل و چگونگی اخذ پذیرش تحصیلی کانادا آشنا می‌شویم.

چرا کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم

کانادا از جمله کشورهایی در جهان است که برای تحصیل در آن دلایل متقاعدکننده‌ای وجود دارند. به عنوان مثال، در بسیاری از کشورهای جهان، تنها روش پذیرش تحصیلی شرکت در آزمون ورودی است؛ این در حالی است که برای تحصیل در برخی مراکز کانادا از طریق شرط معدل نیز می‌توان اقدام کرد. در ادامه این بخش با برخی از مزایای دیگر تحصیل در کانادا آشنا می‌شویم.

چگونه بورسیه دریافت کنیم

این روزا خیلی ها هستن که قصد مهاجرت تحصیلی دارن، که بهترین و کم هزینه ترین روش گرفتن بورسیه تحصیلیه. فاند یا بورسیه تحصیلی به کمک هزینه ای گفته می شه که نهادهای غیر دولتی کشور مقصد برای دانشجو در نظر می گیرن، تا بدون تعهد خدمت اونجا مشغول به تحصیل شن. چند نوع بورسیه تحصیلی داریم که شامل بورسیه (Scholarship)، فاند (Fund)، فلوشیپپ (Fellowship)، گرنت (Grants)، وام (Loan) میشه. بیشتر کشورای اروپایی و آمریکایی بورسیه تحصیلی در اختیار دانشجویان واجد شرایط قرار میدن. یکی از مدارک مهمی که لازمه، داشتن مدرک زبان معتبر با نمره ی بالاست. هر چقدر نمره ی زبان شما بالاتر باشه شانستون واسه گرفتن بورسیه هم بیشتر میشه. معدل و ریز نمرات مقاطع قبلیتون خیلی مهمه، چون نشون میده که شما قابلیت یادگیری بالایی دارین. انجام فعالیت هایی مثل فعالیت های ورزشی و هنری هم میتونه کمک کننده باشه. ثبت اختراع هم شانس شمارو در گرفتن بورسیه تحصیلی بیشتر میکنه. اغلب بورسیه های تحصیلی، واسه مقاطع تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری تعلق میگیره. به همین خاطر داشتن مقاله های معتبر و ثبت شده در ISI به شما خیلی کمک خواهد کرد. هم چنین توصیه نامه ای که استادهای شما مینویسن نقش مهمی داره. بعضی دانشگاه ها شرایط سنی خاصی دارن یعنی اگه سنتون بیشتر از سن مورد نظر اونا باشه نمیتونین بورسیه بگیرین. هر چقدر رزومه شما قوی تر باشه، احتمال گرفتن بورسیه بیشتر میشه، هم چنین تو مقدار هزینه ای که واستون تعلق میگیره هم تأثیر داره. حالا ببینیم چه جوری باید بورسیه بگیریم؟ شرایط همه دانشگاه ها واسه بورسیه دادن یکسان نیست و هر کدوم شرایط ویژه ی خودشونو دارن. بهترین راه اینه که به سایت دانشگاه مورد نظرتون مراجعه کنین و شرایط فاند یا بورسیه تحصیلی رشته دلخواه خودتونو به دقت بخونین. مدارکی که باید ارائه کنین پاسپورت با حداقل اعتبار ۶ ماه، ۴ قطعه عکس، ترجمه مدارک و ریز نمرات با مهر دادگستری، اثبات تمکن مالی، اثبات بازگشت به کشور مبدا پس از پایان تحصیلات است. اگه شما هم قصد مهاجرت دارین باید کلی اطلاعات جمع کنین، بهتره تو این زمینه به وبسایت ایران توکا مراجعه کنین. مطالب زیادی تو وبسایتمون قرار دادیم که میتونه واسه تصمیم گیری آیندتون تأثیر گذار باشه.

آزمون های مهارت زبان برای تحصیل در کانادا

 تسلط به زبان انگلیسی برای فردی که متقاضی تحصیل در کانادا ست، بسیار اهمیت داره. در ادامه معتبرترین مدارک زبان انگلیسی برای دانشگاه و یا فرصت شغلی رو با هم برسی می کنیم.

تافل

اگه انگلیسی زبان اول شما نیست و میخواید در یک دانشگاه انگلیسی زبان در آمریکا، استرالیا، کانادا یا انگلستان ثبت نام کنید مجبوید ثابت کنید در طول دورۀ آموزشی توانایی بکارگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان واسطه رو دارید. آزمون تافل مهارت های خواندنی، شنیدنی، گفتنی و نوشتاری شما رو در چهار بخش محک میزنه. نتایج آزمون تافل به مدت دو سال برای شما معتبر خواهد بود.

آیلتس
سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی یا همون (IELTS) یکی دیگه از آزمون های مهارت زبان انگلیسیه که به طور مشترک توسط سنجش زبان انگلیسی کمبریج، شورای بریتانیا و آموزش IDP  مدیریت میشه. آزمون آیلتس مهارت های ارتباطی زبان انگلیسی یعنی صحبت کردن، خواندن، گوش دادن و نوشتن رو میسنجه. کل این تست در 2 ساعت و 45 دقیقه انجام میشه.

نمره مردودی برای این آزمون وجود نداره، شما یکسری امتیاز بین0-9 می گیرید. صفر یعنی شما در آزمون شرکت نکردید، یک یعنی شما توانایی استفاده از زبان رو ندارید و "9" به این معنیه که شما یک متخصص انگلیسی زبان هستید و کاملا به زبان مسلط هستید.

TOEIC
آزمون  TOEICکه به آزمون انگلیسی برای ارتباطات بین الملل هم شناخته میشه، مجموعه ای از سه آزمون مهارت انگلیسیه که توسط سرویس تست آموزشی (ETS) برای متقاضیان استخدام برگزار میشه. این آزمون برای سنجش مهارت انگلیسی در زمینۀ کسب و کار حرفه ای ایجاد شده و توسط 14 هزار سازمان در 140 کشور شناخته شدست. در زمینۀ استخدام، جایگزینی و یا ارتقا، داشتن نمرۀ قابل قبول در آزمون TOEIC تفاوت زیادی بین شما و سایر متقاضیان ایجاد میکنه.

رسیدن به موفقیت مسیر سخت و دشواری داره! مطمئنا اگه بخوای تنهایی جلو بری وقت زیادی رو از دست میدی و شانس موفقیتت هم کم میشه. شرکت آرمان توکای دانش با مجوز رسمی از وزارت علوم کنارته تا توی این مسیر کمکت کنه و بار سنگین این مسیر پر پیچ و خمو از روی دوشت برداره.اگه برای انتخاب رشته و دانشگاه، اخذ پذیرش و اقامت به راهنمایی نیاز داری میتونی روی ما حساب کنی. برای رزرو مشاوره رایگان با ما تماس بگیر.     

متوسط هزینه زندگی دانشجویی و محل اقامت در کانادا

 دلیل بسیاری از افراد برای انتخاب کشور کانادا، برای تحصیل و مهاجرت این است که معمولاً هزینه‌های زندگی دانشجویی، مسکن و اقامت در کشور کانادا به نسبت سایر کشورهای اروپایی مناسب‌تر است. هنگامی که شما قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا را داشته باشید، باید علاوه بر شهریۀ دانشگاه، حدود ۱۲ هزار دلار تمکن مالی در حساب بانکی را به این کشور اثبات کنید تا بتوانید هزینه‌های زندگی دانشجویی و مسکن خود را در کشور کانادا پوشش دهید. یکی از مسائل مهمی که بر هزینه‌های نهایی سالانه شما تأثیرگذار خواهد بود، هزینۀ مسکن یا خوابگاه دانشجویی است.

شما می‌توانید برای زندگی، مکانی بیرون از دانشگاه را انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید یک خانه در خارج و اطراف شهر اجاره کنید. همچنین می‌توانید درخواست خوابگاه دهید. بدیهی است که زندگی در خوابگاه مخارج کمتری نسبت به اجاره و رهن خانه خواهد داشت. به طور تقریبی شما از ۳ هزار تا ۸ هزار دلار به طور سالانه برای استفاده از خدمات خوابگاه دانشجویی و همچنین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا احتیاج دارید. با توجه به رشتۀ دانشگاهی و همچنین محل دانشگاه، در کشور کانادا هزینه‌های مربوط به خوابگاه و شهریه‌ها متفاوت خواهد بود.

می‌توانید پس از یک سال اقامت در خوابگاه دانشجویی، در نزدیکی شهر، یک آپارتمان یک خوابه اجاره کنید یا با یک دوست هم خانه شوید و به این طریق هزینۀ کمتری بپردازید. اگر قصد داشته باشید یک خانه یا آپارتمان در اطراف شهر اجاره کنید، باید به طور میانگین از ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار ماهانه پرداخت کنید که به این هزینه، باید هزینه‌های مربوط به قبض آب و برق و مواردی مانند این را نیز اضافه کنید. به طور میانگین حدود ۱۵۰ دلار در ماه هزینه قبض آب و برق در کشور کانادا خواهد بود.

هزینه اینترنت نیز ماهانه ۵۰ تا ۷۰ دلار است. برای خورد و خوراک حدود ۳۰۰ دلار باید پرداخت کنید. رفت و آمد به رستوران‌های معمولی در کشور کانادا نیز حدود ۵۰ تا ۷۰ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. باقی اطلاعات در رابطه با هزینه‌های زندگی و تحصیل و کار در کشور کانادا در وبسایت ایران توکا وجود دارد.ش ما عزیزان می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان با تجربۀ مجموعه ایران توکا، اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

سفارت کانادا برای ایرانیان

 از سال 2012 سفارت کانادا در ایران واقع در تهران تعطیل شده. ایرانیان واسه انجام امور مربوطه به این سفارت مثل ارائه مدارک و انجام فرایند بیومتریک، باید به سفارت کانادا در کشورهای نزدیک مانند ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، امارات و ... مراجعه کنن. کانادا کشور مهاجر پذیریه به همین خاطر تقاضای ویزای این کشور هم به مراتب زیاده پس لازمه که شما سفارت کانادا برای ایرانیان رو بشناسید. صدور ویزا از سوی وزارت این کشور پروسه ی طولانی و دشواری داره که متقاضیان باید این شرایطو بشناسن. در واقع سفارت مدارک افرادو بررسی میکنه و با توجه به اونا تصمیم می گیره که ویزا بده یا نه. بعد این که مدارکتون توسط سفارت کانادا بررسی شد، باید در مصاحبه ی حضوری سفارت شرکت کنین. یعنی باید خودتون شخصاً به سفارت کانادا در کشورای دیگه برین و به سؤالایی که تو مصاحبه ازتون پرسیده میشه جواب بدین. بعد این مصاحبس که افسر سفارت کانادا شمارو رد یا پذیرش می کنه. واسه رفتن به سفارت باید از قبل به صورت آنلاین وقت بگیرین و در زمان مقرر اونجا باشین. گرفتن وقت به صورت آنلاین، به این صورته که باید به وب سایت IRCC برین و یه حساب کاربری واسه خودتون باز کنین. بعد انجام این مراحل، فرم های مربوطه باید پر بشن و هزینه های لازم پرداخت کنین.

مدارک درخواستی ویزای کانادا، برحسب نوع ویزا متفاوته، اما به طور کلی مدارک شامل موارد زیره:

گذرنامه فعلی و گذرنامه ‌های قبلی و کپی تمام صفحات آن ها

لیست مسافرت های خارج از کشور ( واسه اثبات تمکن مالی)

مدارک پرداخت هزینه های پروسه ی ویزا گرفتن

فرم ثبت درخواست ویزای کانادا

۳ قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید

شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن ها

مدارک اثبات تمکن مالی ( بر حسب نوع ویزا مقدار تمکن مالی متفاوته)

انگیزه نامه هدف شما از سفر به کشور کانادا

مدارک اثبات بازگشت شما به کشور مبدأ درصورت پایان اعتبار ویزای کانادا

گواهی سلامت پزشکی

در صورت وجود دعوتنامه

فرم‌های لازم تکمیل شده (Application form و Family information)

پروسه گرفتن ویزا هزینه هایی داره که ما تو وبسایت ایران توکا همه ی اینارو در اختیارتون گذاشتیم. واسه این که هزینه های ویزا گرفتن، هزینه زندگی تو کشور کانادا و ... با خبر بشین، حتما به وبسایت ما سر بزنین.

مزایای تحصیل در کانادا

 هرساله هزاران دانشجوی بین‌المللی راهی کشور کانادا‌ می‌‌‌‌شوند تا در دانشگاه‌ها ‌و مراکز معتبر آموزشی این کشور ادامه تحصیل دهند. از جمله دلایل این موضوع‌ می‌‌‌‌توان به کیفیت بالای آموزشی و معتبر بودن مدارک تحصیلی اشاره کرد. در ادامه به بررسی مزایای تحصیل در کانادا‌ می‌‌‌‌پردازیم.

کیفیت بالای آموزشی

کانادا یکی از کشورهای عضو گروه G۸، یعنی هشت کشور برتر صنعتی جهان است که ۵۰ درصد از حجم اقتصاد جهانی را شامل‌ می‌‌‌‌شوند. در بین این هشت کشور، کانادا بیشترین بودجه را به بحث آموزش اختصاص داده است که همین موضوع دلیل اصلی کیفیت بالای آموزشی کانادا است. سه دانشگاه مک گیل، تورنتو و بریتیش کلمبیا همواره جزو ۵۰ دانشگاه برتر جهان بوده‌اند. البته دیگر دانشگاه‌های ‌‌این کشور نیز از اعتبار بالایی در سطح جهانی برخوردارند که نشان‌دهنده حاکم بودن یک سیستم پیشرفته آموزشی در این کشور است.

مدرک معتبر تحصیلی دانشگاه‌ها ‌و مراکز آموزشی کانادا

از آنجا که اغلب دانشگاه‌های ‌‌کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار هستند، به همین دلیل مدارک ارائه‌شده دانشگا‌ه‌ها ‌و مراکز آموزشی در این کشور اعتبار بالایی داشته و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی‌ می‌‌‌‌توانند راحت‌تر جذب بازار کار شوند. همچنین مدارک دانشگاه‌های ‌‌کانادا در آمریکا و دیگر کشورها معتبر هستند و تنها نیاز به معادل‌سازی دارند.

دانشگاه های برتر کانادا

 در کشور کانادا تعداد زیادی دانشگاه وجود دارد که ۸۰ درصد آنها را دانشگاه‌های دولتی و تعداد کمی از آنها را دانشگاه‌های خصوصی تشکیل می‌دهند. دانشگاه‌های کانادا در سطح جهان اعتبار بسیار بالایی دارند و ارزش علمی آنها بسیار زیاد است. همین موضوع سبب می‌شود همۀ افراد تمایل به دریافت پذیرش و بورسیه از دانشگاه‌های کشور کانادا داشته باشند.

یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا «دانشگاه مک گیل» است. این دانشگاه توانسته است برای چند سال جزء برترین دانشگاه‌های کشور کانادا شمرده شود. تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند و فارغ التحصیلان این دانشگاه جایزه‌ها و افتخارات مختلفی مثل جایزه نوبل را دریافت کرده‌اند.

دومین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه تورنتو» است. این دانشگاه نه تنها در سطح کشور کانادا بلکه در سطح جهان نیز دارای رتبه عالی است. دانشگاه تورنتو در شهر بزرگ تورنتو قرار دارد و فارغ‌التحصیلان این رشته کمک زیادی به سیاست و اقتصاد کشور کانادا کرده‌‌اند.

سومین دانشگاه برتر کانادا «دانشگاه بریتیش کلمبیا» نام دارد که تعداد دانشجویان آن حتی از دانشگاه مک گیل نیز بیشتر است. بعد از دانشگاه تورنتو دانشگاه کلمبیا در سطح جهان جزء بهترین دانشگاه‌ها به حساب می‌آید. دانشگاه بریتیش کلمبیا در شهرهای ونکوور و کلونا وجود دارد.

چهارمین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه آلبرتا» است. در سطح جهانی دانشگاه آلبرتا رتبه ۹۰ را به دست آورده است و در شهر ادمونتون قرار دارد. سطح علمی در این دانشگاه بسیار بالاست و امکانات زیادی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

پنجمین دانشگاه برتر کشور کانادا «دانشگاه مونترال» است. رتبۀ این دانشگاه در سطح جهان مناسب و نزدیک به ۱۰۰ است. تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه فعالیت می‌کنند و اساتید دانشگاه از بار علمی بسیار زیادی بهره‌مند هستند.

برای اینکه بتوانید اطلاعات دیگری دربارۀ دانشگاه‌های کشور کانادا و نحوۀ مهاجرت و دریافت بورسیه از این کشور مطلع شوید، می‌توانید به وبسایت ایران توکا مراجعه کنید و مشاوره تخصصی دریافت کنید.

هزینه تحصیلات دانشگاهی در کانادا

 

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع کارشناسی

طبق آمار رسمی اعلام‌شده از سوی دولت کانادا، میانگین شهریه دانشگاهی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان خارجی ۲۹¡۷۱۴ دلار کانادا در سال است. دراین‌بین رشته‌های ‌‌علوم انسانی جزو ارزان‌ترین رشته‌های ‌‌دانشگاهی به شمار‌ می‌‌‌‌آیند که میانگین شهریه آن‌ها ‌۵¡۵۴۲ دلار کانادا است. هزینه تحصیل در کانادا در رشته‌های ‌‌فنی مهندسی و پزشکی بیشتر است. برای مثال برای رشته دندان‌پزشکی ۲۱¡۷۱۷ و رشته پزشکی ۱۴¡۱۶۲ دلار کانادا است.

هزینه تحصیل در کانادا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا را داشته باشید، شهریه دانشگاهی این مقاطعی کمی پایین‌تر است البته رشته دانشگاهی و دانشگاه محل تحصیل نیز در میزان شهریه پرداختی موثر هستند. میانگین شهریه تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌المللی ۱۷¡۷۴۴ دلار کانادا است.

دراین‌بین رشته MBA اجرایی جزو گران‌ترین رشته‌های ‌‌تحصیلی در کانادا به شمار‌ می‌‌‌‌آید که شهریه سالانه آن ۵۶¡۳۲۸ دلار کانادا است. در بین رشته‌های ‌‌دانشگاهی، رشته‌های ‌‌مدیریت، حقوق و دندان‌پزشکی بیشترین شهریه را دارند. البته شهریه بالا نشان‌دهنده کیفیت ایدئال دانشگاه نیست. چراکه بهترین دانشگاه‌های ‌‌کانادا هم شهریه سالانه متوسطی دارند که ازجمله آن‌ها ‌عبارت‌اند از

  • دانشگاه تورنتو: ۱۵¡۷۵۰ تا ۵۷¡۰۵۰ دلار کانادا
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: ۱¡۳۰۰ تا ۵۲¡۳۰۰ دلار کانادا
  • دانشگاه مک گیل: ۲¡۲۳۰ تا ۵۸¡۳۰۰ دلار کانادا
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد